zondag 31 juli 2016

De Tiki-jurk


 Net zoals bij de Gathering Summer Dress van een paar weken geleden, spraken Gelijkgezinde Dame en ik opnieuw af om ons een hele dag bezig te houden met onze hobby: naaien. Ik nam een paar naaipatronen mee en had mijn project die ochtend uitgeknipt. Zij ging voor een Sewaholic patroon, terwijl ik het deze keer bij een 'gouwe-ouwe' hield. De stof werd tegelijkertijd met de stof van de Gathering Dress gekocht en het was nu tijd om deze om te zetten in een jurk. Vanaf het moment dat ik deze stof zag, wist ik wat ik ermee wou maken.


Een paar jaar geleden maakte ik mijn eigen versie van het patroon Danielle. Het voordeel aan dit patroon - voor mij dan toch - is dat ik hier niets aan moet veranderen. De enige aanpassing die ik hier bij maakte, waren de mouwen. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om met pofmouwen over straat te lopen. Dus heb ik in de plaats daarvan een paar kapmouwtjes gemaakt.


Dit is een super patroon dat ik intussen al 4 keer heb gemaakt (2 witte versies en de tiki-versie voor mezelf en een witte versie voor een vriendin). Deze kan ik dus ook weer beschouwen als een TNT-patroon (Tried-And-True). Een bassispatroon waar ik altijd op kan terugvallen en het is geweldig :-)


Oh, en heb je gezien hoe geweldig zit de rits er wel niet in? Ik ben echt zot van mijn blinderitsvoet die ik een jaar of 2 van mijn Wederhelft cadeau heb gekregen. Best gift ever!


Enjoy your summer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget