zondag 5 juni 2016

The Gathering Summer Dress



Butterick 5520 is nu officieel een Tried-And-True (TNT) patroon! Nadat de eerste versie begin 2014 en de tweede eind 2014 maakte, wou ik er sinds een paar weken een derde maken. Allemaal dankzij het ontmoeten van een gelijkgezinde dame. We kochten dezelfde stof en raakten aan de praat over naaien, stof, e.d..

We besloten om eens af te spreken en gisteren was het dan zover. Ik bracht mijn stof en patroon mee en we maakten samen Butterick 5520 uit dezelfde stof. Het is altijd leuk als je mensen tegen komt met dezelfde smaak en interesses, zeker als deze dan ook nog een in jou buurt blijken te wonen. Voordat we het goed en wel beseften, was het tijd om af te ronden en kon ik met een afgewerkte jurk huiswaarts keren.


Nu, over het patroon zelf heb ik deze keer niet veel te zeggen. Het patroon werd immers een paar jaar geleden aangepast en past nog steeds: -3 cm's aan de bovenkant zodat de taille netjes in mijn natuurlijke taille viel en de rok werd ook een beetje verkort zodat deze net boven de knie viel. De enige extra aanpassing aan deze versie is dat er geen rits in zit. Vanwege de stretchstof bleek dit volledig overbodig te zijn. Ik ben tevreden van deze jurk en kan niet wachten tot het weer terug beter wordt zodat ik deze kan dragen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget