zaterdag 28 mei 2016

Afgewerkt Project: een zomerse Red Velvet Jurk


Het is alweer een tijdje geleden sinds ik Cake Patterns' Red Velvet Dress maakte. Hoog tijd dus om daar verandering in te brengen en een tweede van dit geweldig patroon te maken. Ik verlang al een tijdje naar een gemakkelijke zomerjurk. Zo eentje dat ik lekker snel kan aantrekken, comfy in kan rondlopen zonder veel om handen te hebben. Zeker omdat mijn kleerkast vooral jurken (en kledij) voor op het werk bevat. De vorige versie van deze jurk heb ik helaas weg moeten doen. De gekozen stof bleek veel te zwaar voor dit model te zijn.


Dus toen ik om stof voor een brei- en haakmand ging, heb ik ineens besloten om ook een goede stof hiervoor te kiezen. Deze keer lette ik wel heel goed op de zwaarte van de stof - uit je fouten kan je alleen maar leren. En hoewel ik erop had gelet, was ik toch wat ongerust tijdens het naaien van deze zomerjurk. Stel dat deze nu ook weer te zwaar was en heel de jurk scheef trok?


De stof bleek gelukkig de perfecte keuze voor dit casual project te zijn. Zoals jullie ongetwijfeld zien, moet ik nog wel even omzomen, maar dat komt allemaal in orde. Hoera voor meer Cake in mijn kast!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget