woensdag 18 mei 2016

Afgewerkt Project: een zomerse Akita


Na mijn allereerste vintage blouse en rok te maken, wou ik een quick&easy project voordat ik aan het volgende vintage patroon begon. Als je me volgt op FB en Instagram zal je deze Akita zeker al gezien hebben. Sinds een tijdje volg ik het Seamwork Magazine, maar de patronen die ik erbij krijg, had ik nog niet uitgeprobeerd.

Voorkant - Geef mij toch maar mét riem!

Tot nu. Het Akita-patroon van Seamwork stond me erg aan en de bloemetjesstof schreeuwde gewoon om mijn aandacht toen ik op zoek was naar de juiste stof voor dit snelle project. Het resultaat mag er echt wel wezen. Voor deze versie heb ik niets aan het patroon veranderd. Het enige wat ik heb gedaan is het patroon aan de schouders in 2 geknipt. Normaal gezien zou je hier 2m stof voor nodig hebben, maar ik had maar 1m stof bij de hand. Ook had ik niet veel zin om zoveel extra stof gewoon weg te gooien. En dus maakte ik maar een schoudernaad.

Achterkant

Het patroon is redelijk vormeloos, zonder al te veel 'shaping'. Op de bustenepen na, is er niets om de blouse wat vorm te geven. Aan de zijkanten zitten een paar kleine splits en het schoudergedeelte vind ik heel flatterend vallen. Als ik dit nog een keer maak, zou ik de taille wel wat innemen zodat het geheel wat minder vormeloos wordt. Ook zou ik t.h.v. de heupen een cm aan weerszijden toevoegen. Op zich gaat het momenteel wel, maar voor het draaggemak mag er gerust wat meer ruimte zijn voor mij. Dan kruipt het ook minder gemakkelijk naar boven.

Zijkant - Hoe geweldig leuk is die split?!

Al bij al vind ik Akita wel een super patroon en deze versie heb ik al elke week gedragen sinds ik het heb afgewerkt. Als ik in de toekomst nog eens een simpele en snelle blouse wil maken, kom ik zeker terug op dit patroon!
Tucked in vind ik nog altijd het leukste.

PS: Als je goed hebt opgelet, zal je een volgend project zien aankomen. Kom dus zeker zaterdag terug kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget