maandag 11 april 2016

Printed Pattern #9005: De Blouse

Mijn allereerste #VintagePledge2016 werd een week geleden afgewerkt! Nog 2 patronen te gaan en ik heb het doel van dit jaar gehaald. Vorige keer blogde ik al over de rok. Echt slecht kon je het niet noemen, maar zonder alle aanpassingen zie ik me die toch niet dragen. De blouse daarentegen is echt geweldig. Ik hou van de kleine splits vooraan en het model in het algemeen. Hier komt zeker en vast een tweede versie van! Misschien eentje met een rustiger motief en met de strikjes erbij als leuk detail.


Omdat de blouse van hetzelfde vintage patroon komt als de rok, telt dit maar als 1, zo is mijn Vintage Pledge voor dit jaar immers opgesteld. In tegenstelling tot met de rok, moest ik voor de blouse niet veel aanpassingen doen: de naadwaarde werd eraf gelaten en de taille werd verhoogd. Terwijl ik de blouse aan het maken was, heb ik besloten om de zijnaden onderaan ook open te laten. Deels omdat me dit een leuker detail leek en deels omdat ik anders de blouse niet kon aantrekken. Om deze laatste reden zette ik er geen rits in, maar een strip haakjes. Zo kan ik de blouse helemaal open doen en wel over alles heen trekken.


Veel aanpassingen aan de blouse heb ik niet gedaan. De taille werd omhoog gehaald en er werd geen rekening gehouden met de toegevoegde naadwaarde. Verder heb ik naast de voorkant ook de zijkanten open gelaten. Dit had 2 redenen. Allereerst vond ik het veel mooier als dit ook aan de zijkant kwam en anders kreeg ik de blouse niet aan. Om deze laatste reden heb ik er ook een strip oogjes en haakjes ingezet, zodat de onderkant volledig open kon. Bij mij in de buurt is er immers geen onzichtbare deelbare rits te verkrijgen. Ik vind het resultaat zeker geslaagd en alles blijft mooi dicht. Iets waar ik eerst wat schrik voor had.


Deze blouse ga ik zeker nog een keer maken, ik vind het model gewoonweg super. Al is deze probeerversie met deze stof ook echt wel super. Met Pasen heb ik deze dan ook vol trots gedragen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget