maandag 11 januari 2016

Een Wollen Winterrok

 
In mijn Sewing Spree van vorige maand, maakte ik ook nog een winterrok. Eentje die ik zo vaak draag dat ik er tot nu toe nog geen foto's van heb kunnen nemen. Maar jullie hebben ook recht om dit - naar mijns inziens - pareltje te bewonderen. 


Het patroon heb ik zelf uitgetekend, naar aanleiding van deze Pin op Pinterest. Een basis aan patroonkennis is wel noodzakelijk. Als je gewend bent om patronen naar je eigen maten aan te passen, moet het echter wel lukken als je je hoofd erbij houdt. Uiteindelijk is mijn ervaring ook niet veel meer dan dat!


De rok heeft aan weerszijden diepe zakken -dewelke ik de volgende keer wat minder diep zal maken. Ze zijn nét te diep om comfortabel iets weg te steken zoals bv. een gsm. De rits is een gewone rits. Hij staat een klein beetje open op de foto, maar dat is omdat het rokje niet gestreken is. 


Met dit rokje is er weer een wardrobe-staple bijgekomen. Volgende keer maak ik er een iets aangepaste versie van: eentje die wat hoger in de taille komt en waarvan de zakken minder diep zijn. De stof hiervoor heb ik ook al: een mooie geruite wollen stof.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget