dinsdag 29 december 2015

Vintage Pledge 2015 Wrap-up


In januari van dit jaar maakte ik aan mezelf een belofte. In de loop van het jaar is deze belofte wel veranderd om aan mijn eigen noden te kunnen voldoen. Oorspronkelijk engageerde ik mij om het voorbije jaar minstens 3 échte Vintage patronen te verwerken in mijn garderobe. Terwijl het jaar vorderde bleek echter dat ik deze belofte toch wat moest bijstellen. In de plaats daarvan beloofde ik aan mezelf om minstens 3 échte of vintage-geïnspireerde kledingstukken te maken.

De Tartan Cirkelrok en Tartan Capelet
Met 2 weken overschot heb ik deze aangepaste Vintage Pledge wél gehaald. Zo maakte ik in oktober de Chinese Blouse, in november de zomerse Orla en in december maakte ik er maar liefst 3 (!): de Tartan Cirkelrok, de Tartan Capelet en de Witte Kerst-blouse.

De Chinese Blouse
De Witte Kerst-blouse
De Cirkelrok is natuurlijk een klassieker. Hier heb je geen patroon voor nodig en meer jaren '50 kan je niet gaan. Deze werd dus ook zelf getekend. De bijhorende Capelet is in wezen ook een cirkelrok. In de jaren '50 was zo'n korte cape zeker ook 'hot'. Je moet de Pinspiratie maar eens gaan bekijken. De Chinese Blouse en Witte Kerst-blouse zijn beiden gebaseerd op de jaren '50. Ook de zomerse Orla heeft duidelijke Vintage inspiratiebronnen gehad. En dan die kraag! Echt eentje 'to die for'.

The Orla Blouse

Volgend jaar doe ik zeker en vast weer mee met de Vintage Pledge, maar deze keer zal ik beter voorbereid zijn: zo heb ik het voorbije jaar een mooie collectie van maar liefst 32 vintage patronen aangelegd. Eén ligt zelfs al klaar met alles (stof e.d.) al uitgezocht. 2016 wordt nog meer een Vintage jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget