zaterdag 5 december 2015

De Tartan Cirkelrok


December. De laatste maand van het jaar alweer! Kunnen jullie geloven dat er alweer een heel jaar voorbij is? 12 maanden, 52 weken en 365 dagen zijn alweer bijna voorbij. Hoogtijd dus om nog een paar laatste zaken te maken om aan mijn goede voornemens van dit jaar te kunnen voldoen. Een cirkelrok heeft geen patroon nodig, maar meer vintage 50's zal het niet worden! 

Leopold vond dat hij er ook bij hoorde

Oorspronkelijk dacht ik niet dat ik de rok uit 1 geheel kon maken. Dit omdat ik de rok in een lengte wou maken die veel stof opneemt: hij moest en zou 60cm lang zijn. Met de naden erbij, kon ik het uiteindelijk nipt uit 1,5m stof knippen. En natuurlijk had ik voor de zekerheid 3m gekocht. Ik heb dus nog 1,5m stof over voor een volgend project. Zou een bijpassende cape teveel van het goede zijn?

Als een echte gentlemen kijkt hij dan ook niet onder een swingende vrouwenrok

Veel over het patroon kan ik deze keer dus niet vertellen. Op het internet staan -tig tutorials over hoe je een cirkelrok kan maken. Als je deze in één geheel kan maken, is het de simpelste rok die er bestaat. Mijne was op een uur beklonken. Het enige wat ik nog moet doen, is omzomen. Maar dat kan ik pas doen nadat de rok aan paar dagen heeft gehangen zodat de biais zich kan zetten en de zoom eventueel nog wat bijgetrimt kan worden. Op die manier krijg je later geen bobbelige zoom.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget