maandag 12 januari 2015

Goede voornemens

Ieder jaar in januari maken mensen goede voornemens voor het komende jaar. Ieder jaar rond februari zijn de meeste van die voornemens alweer in de vuilbak beland. Het is belangrijk om haalbare doelen te stellen en gemotiveerd te blijven, wil je je doel halen. 

Zelf heb ik dit jaar 2 doelen voor mezelf gesteld. Het eerste stond al vast, het tweede heb ik zonet beslist. Al een tijdje ben ik bezig met gezonder te eten: minder grote porties, geen aardappelen of rijst bij vlees, ... Na de feestdagen werd wel duidelijk dat ik mezelf wat had laten gaan. Niet zoveel als vroeger, maar voldoende om merkbaar te zijn. Mijn eerste goede voornemen is dan ook om terug gezonder te gaan eten en mijn sport regelmatiger proberen vol te houden, ook tijdens drukke perioden. 

Mijn impulsieve goede voornemen is veel leuker van aard dan gezond eten. Toen ik daarstraks rondkeek in mijn bloglovin' feed, kwam ik deze uitdaging tegen. Ik moet nog altijd een opsomming maken van mijn vorige uitdaging (1 kledingstuk/maand), maar met de verderzetting ervan, kan ik de vintage-uitdaging er zeker bij nemen. Het concept is simpel: je stelt jezelf een doel voor dit jaar dat te maken heeft met de vintagepatronen die je bezit of graag zou bezitten. Het kan zijn dat je ervoor kiest een bepaald patroon of aantal stuks te maken, maar het is even goed mogelijk dat je gewoon een algemeen doel voor ogen houdt. Meer tips en info vind je op A Stitching Odyssee haar website. 

Ik doe alvast mee, en jullie? Mijn #vintagepledge is dat ik minstens 3 kledingstukken maak van vintage of re-issued patronen.  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget