dinsdag 25 november 2014

Interessante Links: 25 november 2014

Onderstaande post zat blijkbaar al sinds september 2013 in mijn 'drafts'. Hoog tijd dus om deze eens te posten!Er is zoveel leuks te vinden op het internet! Ook al heb ik jullie reeds zoveel getoond in de voorbije paar maanden, het internet blijft een onuitputtelijke bron van informatie en ideeën. Aarzel dus zeker niet om zelf ook op zoek te gaan op het wereld wijde web!

Vandaag heb ik vooral tips voor de afwerking van een kledingstuk en tips voor tijdens het naaien zelf:

Julia Bobbin is een van mijn favoriete blogs. Heel veel tips maar vooral mooie en inspiratievolle creaties! Deze keer toont ze hoe je nepen kan verplaatsen zonder dat je je patroon helemaal uiteen moet knippen.

Dankzij Grainline Studio en de duidelijke uitleg hebben ook Franse naden geen geheimen meer voor jou! Ontdek hoe je schoudernaden en andere gebogen naden foutloos in een Franse Naad kan verwerken. Het voordeel van deze techniek? Je hebt geen Overlock nodig en de binnenkant van je kledij is extra netjes afgewerkt. Het kost wel wat meer tijd en een beetje meer stof (aan de naden) om dit te volbrengen. 

Sunni geeft je een duidelijke tutorial over waar je het best je knopen plaatst. Zeker voor de rondborstige dames onder ons is dit een zeer handige gids. God weet dat ik daar zelf ook last van heb: de knop nét niet op de juiste plek en ik heb het al zitten. De blouse valt open met zo'n lelijke bult waardoor iedereen van opzij naar binnen kan kijken. Niet echt de bedoeling natuurlijk. Volg Sunni's uitleg en dit probleem is zo uit de wereld geholpen!


Julia Bobbin - Nepen verplaatsen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget