zaterdag 27 september 2014

Naaizucht

Naaizucht: de drang om te naaien en aan niets anders meer te denken. 
Daar had ik vandaag last van. Twee weken geleden maakte ik een hemdje dat me super goed beviel. Sindsdien jeukt het om een tweede versie te maken. Gisteren en vandaag kon ik er gewoonweg niet meer omheen: ik moest en zou een tweede maken! Oorspronkelijk wou ik een versie met een contrasterende kraag. Na wat spitten tussen de stofjes werd er echter besloten een dérde bloes te maken. Jaja, drie bloesjes op 2 weken tijd. Moet kunnen, toch?

Omdat ik helemaal weg was van de stof voor de derde bloes, ben ik daar gewoon met verder gegaan. De tweede ligt uitgeknipt klaar en wacht tot ik er morgen aan verder werk. Dus, de derde bloes: de stof is er eentje die ik al een tijdje in mijn bezit heb. Een paar jaar geleden maakte ik van deze stof al eens een Amy Butler bloes. Intussen zijn mijn naaiskills al heel wat beter geworden dan toen, zeker wat patronen aanpassen betreft. 

Over patronen aanpassen gesproken: laat me het even over dit patroon hebben. Het is de Sassy Librarian Blouse van Christine Haynes. Als je het mij vraagt, een absolute topper! Ik heb enkel wat lengte weggenomen uit het patroon en de releasepleat 8cm verder door genaaid. Voor de rest is alles gewoon gebleven zoals het was bedoeld. Als ik echt wilde, kon ik nog wat verder prutsen aan de buste, vooral voor de neep, maar daar had ik niet veel goesting in. Naar mijn mening zit het zo ook wel goed. De video-intructies zijn trouwens geweldig! Ik denk dat mijn kledingstukken nog nooit zo mooi afgewerkt waren zonder er veel extra tijd aan te verliezen. De 'derde' bloes werd op 4,5 uur tijd ineen gezet, tot aan de knopen toe (maar zonder uitknippen). Christine geeft ook enkele super handige tips die ik in de toekomst zeker zal blijven gebruiken!

Conclusie: een super patroon voor wat much needed Cake.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget