maandag 21 juli 2014

2 dagen, 2 kledingstukken

Deze post heb ik intussen al 2 keer proberen te posten. Een nieuwe app uitproberen is niet altijd even gemakkelijk. Derde keer, goede keer. 

Een maand geleden: zalig weer, aangename temperaturen en zonnige dagen. De zomer stond duidelijk voor de deur. Het weekend had ik helemaal voor mezelf en hoewel het al een tijdje geleden was dat ik nog had genaaid, begon het te kriebelen. Ik wou aan een nieuw project beginnen. En liefst eentje dat snel klaar was. Zo geschiedde het dat ik op zoek ging naar een patroon dat in dit straatje zou passen. Lang moest ik niet zoeken. Op mijn Craftsy-account had ik enige tijd geleden al een patroon gekocht dat hier ideaal voor zou zijn. 

Cake Patterns staat bekend om haar gemakkelijke patronen voor alledaagse kledij. Het feit dat deze patronen op jersey (t-shirtstof) gemaakt zijn, helpt om het patroon gemakkelijk te houden. Er komen weinig tot geen nepen aan te pas en alles van vorming gebeurd in de zijnaden. Natuurlijk maakt ze voor sommige patronen gebruik van plooien en vouwen, maar dat is meer voor het uitzicht dan dat het een funnctie heeft. Hierdoor hebben haar patronen weinig aanpassingen nodig en zijn ze ook meteen klaar. 





Als eerste maakte ik de Riff Tee. Een basis t-shirt dat zich van normale t-shirts onderscheid door de mouwen. Die zijn lichtjes anders en zitten meteen in de voor-en achterkant van het patroon verwerkt. De vorming zit volledig in de zijnaad. Voor mij was het niet getailleerd genoeg, maar dat is snel verholpen door dit wat meer in te nemen. Verder heb ik niets aan dit patroon gedaan. Ik ben er zeker van dat dit patroon nog vaker gemaakt zal worden. 



Dit succesvol nummertje gaf me zin om er nog een te maken. Een vrouw kan nooit te veel jurken in haar kast hebben hangen. Het is snel aangedaan, luchtig en staat garant voor een mooi resultaat in-no-time. Met dit in het achterhoofd kwam de Red Velvet Dress van Cake Patterns onder het machine vandaan rollen. Weer een gemakkelijk patroon met duidelijke instructies. Ook al was dit nog maar de tweede keer dat ik naaide met gebreide stof (jersey e.d.), het ging weeral super vlot. Deze keer heb ik niets moeten aanpassen aan het patroon. Als ik dit jurkje nog eens maak, dan kies ik wel voor een andere stof. Deze roestbruine stof zieter geweldig uit en voelt ook geweldig, maar is eigenlijk veel te zwaar voor dit soort jurken. Het rokgedeelte trekt alles wat te hard naar beneden. Voor de rest ben ik er helemaal tevreden mee :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget