donderdag 17 oktober 2013

Afgewerkte projecten: cirkelrok

English version

Eindelijk is het zover! Na bijna 2 maanden geleden te zijn afgewerkt, de post met een van mujn nieuwste creaties. De cirkelrok.

Mijn allereerste eigen patroon! Met behulp van Gerties uitleg in haar boek 'Gerties New Book for Better Sewing'. Zeer duidelijke uitleg met als resultaat een mooie cirkelrok. Het enige wat ik de volgende keer wat anders ziu doen, is de tailleband. In heb een gewone rechthoek gemaakt, omgeplooid in het midden en aan de rok gestikt. Helaas 'floensde' de tailleband en hebben schuin geplaatste knopen een oplossing moeten bieden de volgende keer maak ik een rapezum-achtige tailleband zodat alle netjes aan mijn middel aansluit. 

Voor de rest ben ik zeer tevreden van deze rok en heb hem al verschillende keren aangehad, telkens met petticoats. Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie al eens zelf een rok 'ontworpen'? Wat waren jullie ervaringen hierbij?



1 opmerking:

  1. Ik hou ook wel van die vintage kleren! Ziet er een leuke rok uit..

    BeantwoordenVerwijderen

Er is een fout opgetreden in dit gadget