maandag 28 oktober 2013

Afgewerkt project: de witte jurk

English version

Tijd om mijn tweede, derde en vierde project te laten zien dat ik de voorbije zomer heb genaaid. 3 ineens omdat het drie dezelfde jurken zijn. Het patroon was een simpel, maar elegant, gratis burda-patroon: Danielle 9306

Er zijn twee redenen waarom ik het drie keer maakte. De eerste keer dat ik het maakte was perfect. Alleen besliste ik toen dat ik mijn stoelkussens rood wilde verven. Ijverig ging ik aan de slag en toen kreeg ik het lumineuze idee: ik kan beter eerst de witte jurk uitdoen voordat ik het helemaal besmeur.  Zo gezegd, zo gedaan. Ik trok iets anders aan, maar helaas: het kwaad was reeds geschied. Omdat er op mijn vingers reeds verf zat - wat ik niet door had - ru├»neerde ik mijn favoriete jurk! Dan moest ik dezelfde jurk natuurlijk een tweede keer maken. Met een gerust hart kan ik jullie zeggen dat deze sinds juli nog steeds even mooi en volledig wit mee gaat :)

De derde versie maakte ik voor een goede vriendin die zelf ook helemaal weg was van de jurk. De stof was gelijkaardig, maar met een iets ander motief. Ah ja, anders heb je geen uniek stuk, maar bandwerk :-)

Wat de aanpassingen betreft: aan de buste heb ik helemaal niets moeten veranderen. Iets wat bij mij raar of zelden overkomt; zelfs de punten van de neep moest ik niet verplaatsen! Wat ik wel heb aangepast, is de lengte van de rok en de mouwen. Ik heb hem een cm of 10 ingekort, om tot een flatterende lengte te komen. De mouwen heb ik aangepast puur en alleen omdat ik vanaf het begin wist dat ik kapmouwen wilde en niet de pofmouwen die er oorspronkelijk bij hoorden. Alle randen, behalve de zoom, werkte ik af met bijpassende biais. 

Het resultaat? Een jurk die ik plan nog minstens 1 keer te maken, maar waardchijnlijk nog meer zal maken!

Ps: natuurlijk komt er ook nog een onderjurk aan te pas ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget