dinsdag 21 mei 2013

Interessante Links: 21 mei 2013

English version

Pfoe, wat vliegt de tijd toch iedere keer vooruit. Blijkbaar is het alweer 2 weken geleden dat jullie nog iets van mij hebben gehoord! Ik weet het, het is schandalig. Sinds de verhuis zijn mijn dagen echter gevulder geworden dan voorheen: koken, kuisen, ontspannen, naaien, bloggen, ... Voor je het weet ben je weer een paar weken verder. In die paar weken heb ik niet stilgezeten, ook niet naaisgewijs. Zo staat er een nieuw project op het programma, moet ik nog over 2 projecten bloggen en zal ik nog minstens 1 tried-and-true-patroon boven halen om wat meer 'cake' in mijn kast te hangen in plaats van 'frosting'.

Maar vandaag heb ik voor jullie nog een aantal leuke links die misschien nog eens van pas zullen komen. Lees dus maar snel verder om meer hierover te weten te komen!

Crash Course in neepverandering
Deze Engelse tutorial is echt zó'n handige tekst dat je het standaard naast je patroon moet leggen. Het geeft je veel meer inzicht in neepverwerking en hoe je een neep kan weghalen of minder groot maken zonder dat er teveel veranderd aan het model! Ga dus maar snel naar Tatterdemalion's Tutorial.

Tatterdemalion
Oorspronkelijk ging ik hier nog een tutorial van Tatterdemalion zetten in verband met beleg, nepen en de vorm van een rok, maar ze heeft gewoon teveel goede tutorials om er eentje achter te houden. Daarom deel ik al haar tutorials met jullie. Als je bezig bent met een patroon aan te passen of zelfs vanaf 0 te beginnen, dan kunnen deze links je zéker iets bijbrengen en helpen! Beleg en nepen, Nepen verplaatsen, Nepen verplaatsen naar de zijkant.

Ritsen
Ik heb al veel posts gewijd aan ritsen. Waarschijnlijk omdat ik dat het meest vervelende en moeilijke vind van een kledingstuk. Echt, ritsen naaien, ik heb er iets tegen. Helaas kun je bijna niet zonder, zeker niet als het op jurken naaien aankomt. Om de rits en zijn vele tutorials nog eens in de verf te zetten, heb ik hier nog een aantal leuke tutorials voor jullie: Rits op middenachter (MA), overlappende rits, onzichtbare rits.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget