zondag 28 april 2013

Mad Men Challenge Finished

English version

Zoals jullie allemaal intussen wel weten, heb ik meegedaan met de Mad Men Challenge. In het begin was ik helemaal weg van deze jurk, maar wegens tijdsgebrek heb ik uiteindelijk besloten om toch maar een andere jurk te maken. Eén waarvan ik het patroon al volledig had aangepast en waarvan ik dus zeker wist dat ze mij zou passen. Op die manier moest ik niet nog meer tijd spenderen aan het aanpassen van een patroon. Tijd die ik op dat moment niet had.
Eigenlijk is de Challenge niet de enige reden voor deze jurk: met de verhuis merkte ik dat ik veeeeeeeel te weinig jurken en rokken heb die ik ook kan dragen naar het werk. Hoog tijd dus om daar iets aan te veranderen. Daarnaast wou ik koste wat kost een jurk waaronder ik mijn petticoats kon dragen. Want de petticoats had ik al wel, maar geen jurken meer. Komt ervan, als je een paar weken geleden je kast wat wilde updaten en een aantal dingen die je dacht niet meer te dragen, toch nog draagt. Ach ja, reden te meer om aan nieuwe jurken te beginnen :)
Maar nu even over de jurk voor de challenge: Nogmaals gebruikte ik het V8766 patroon, dat ik al voor deze en deze jurk gebruikte. Het patroon bevalt me echt, is helemaal niet moeilijk en snel in elkaar gezet. Ideaal voor zo'n project. De aanpassingen die ik origineel maakte, heb ik behouden. Wel heb ik deze keer aan de achterkant bovenaan 3cm aan weerszijden weggelaten om uit te lopen op 0 cm iets voorbij de heupen. Voordat ik deze aanpassing deed, leek het of mijn rug zat te zwemmen in de jurk en dat is nu echt niet de bedoeling.
Deze keer heb ik er geen voering in gedaan, maar het bovenste deel heb ik wel underlined omdat het wat doorzichtig is. Daar het de bedoeling is dat de jurk met een petticoat wordt gedragen, heb ik niet de moeite genomen om hetzelfde te doen met het rokgedeelte.

Er waren een aantal foto's van Mad Men die tot mijn inspiratie leidden. Op de foto is het misschien niet goed te zien, maar de jurk heeft een gouden schijn, een beetje zoals deze jurk. Het bloemetjes motief komt van de rechtse jurk en de snit van de jurk is gebaseerd op de linkse jurk van deze foto.

Inspiratie: linkse en rechtse jurk


Inspiratie: kleuren van jurk

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget