dinsdag 5 maart 2013

Interessante links: 5 maart 2013

English version

Vandaag heb ik een aantal handige en nuttige tips voor jullie klaar staan. Allemaal hebben ze iets te maken met het netjes afwerken van een kledingstuk. Echt super handig en duidelijk uitgelegd.

Kraag
Tot voor kort gebruikte ik altijd een scherpe punt om een punt te krijgen bij een kraag. Die puntjes waren nooit echt zo mooi of scherp als je bv in de winkelrekken ziet hangen, of bij op maat gemaakte kledij. Vanaf vandaag komt daar dus verandering in, dankzij Pamela's instructies!

Naairichting
Op een van mijn zoektochten kwam ik deze tutorial van Gorgeous Fabric's Blog terecht. Heb je je altijd al afgevraagd hoe het komt dat de ene kan van een stuk stof wel mooi afgelijnd uitkomt, maar als je dan de andere kant naait, blijkt dat je nog een cm of 2 over hebt? Ze legt je uit waarom: het zit hem allemaal in de richting dat je naait (ten opzichte van het brede en smalle gedeelte van de stof). Ben je nieuwsgierig? Ga dan maar snel een kijkje nemen!

'Vorkplooien'
Altijd al plooien willen maken met dezelfde afstand, zonder al het gefrutsel? Danzij Starlight Masquerade is dit nu superduper gemakkelijk! Hoe je dit doet? Heel simpel: gebruik een vork!

Strepen en vierkanten
Een tijdje geleden postte ik al eens een tip van Sewaholic over hoe je strepen en vierkanten mooi in elkaar kan laten overlopen. Geloof het of niet, intussen ben ik een nog betere tip tegen gekomen! Eentje waarbij je ineens kan zien of je ook effectief je strepen netjes laat overlopen! Sherry van Pattern, Scissers, Cloth deelt haar kennis maar al te graag met ons. Neem dus maar snel een kijkje!

Kraag - Off The Cuff
Naairichting - Gorgeous Fabric's Blog
Fork Pleating - Starlight Masquerade
Matching Stripes - Pattern, Scissors, Cloth
Matching Stripes - Sewaholic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget