woensdag 13 maart 2013

Ikea-inspiratie

English version

Mensenlief, wat komt die verhuis dichterbij! Afgelopen weekend viel onze frank ineens dat we niet veel tijd meer hebben om alles te regelen en te bestellen met die drukke agenda's van ons. Dat werkte inspirerend want voor we het wisten, zaten we in een Ikea-winkel.  Het heeft een aantal uur geduurd, maar uiteindelijk hadden we alle grote meubelstukken uitgekozen. Je weet wel, de grote dingen waar je een vrachtwagen voor nodig hebt om die te vervoeren. Komend weekend gaan we terug om nog even een laatste blik te werpen en de bestelling door te geven. Als alles goed loopt, kunnen we dan in april beginnen met alles ineen te steken.

Ben je nieuwsgierig naar waar onze voorkeur is gegaan? Mijn favorieten zet ik hier even voor je op een rij. Let wel: de keuze was niet gemakkelijk! Vooral de kleur van de kasten (discutie!) en de kleerkasten (die vervelende lengtes) waren de grootste struikelblokken. Voor de rest was alles redelijk snel beslist. En het tofste deel was de matras uitkiezen. Eindelijk die vermoeide benen even wat rust gunnen!

Van deze buffet-kast ben ik gewoon helemaal weg! Ik denk dat dit verruit mijn favoriete meubelstuk is voor in de living. We hebben voor de donkere versie gekozen omdat onze vloer echt super licht is. Maar niet getreurd: niet alle meubels zijn donker :-)
Ikea Stornäs Buffetkast
Als tegenhanger voor de donkere kast(en), is er een lichtere tafel en stoelen, die genoeg afsteken van de vloer om een mooie combinatie te maken. Daarnaast zal onze zetel - mijn tweede favoriet - ook een lichtere kleur hebben dan de meubels. Ik weet het, we zondigen hier tegen de inrichtingregels: plafond het lichtst, dan de muren en meubels en het donkerste zijn normaal de zetels. Maar: sommige regels zijn er nu eenmaal om te breken. Deze dus ook!
Ikea Tidafors 2-zit
Het meubelstuk dat mijn top-3 vervolledigd is iets kleins maar super leuk: de nachttafeltjes! Als je er gewoon zo naar kijkt, zijn het simpele vierkante blokken met een glazenoppervlak. Toch herbergt het een opbergruimte en kei toffe lade. Spijtig genoeg heeft Ikea geen foto's van de binnenkant, dus die moet ik jullie spijtig genoeg schuldig blijven.
Ikea Nyvoll Nachttafel

Hebben jullie een aantal favoriete artikelen van Ikea? Laat het me zeker weten via de commentaren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget