woensdag 27 februari 2013

Mad Men Challenge

English version

Misschien hebben jullie het al zien verschijnen in de rechterbalk, maar ik ga dus mee doen aan de 2e Mad Men Challenge! Dit houdt in dat je een ensemble of jurk maakt, gebaseerd op de serie Mad Men. Ten laatste op 17 april 2013 stuur je uw inzending door. Zodra ik dit op het internet tegen kwam, wist ik dat dit iets voor mij was. Gisteren zei ik dan wel dat er naaisgewijs niet veel uit zou komen, de komende paar weken, maar nu komt daar dus toch verandering in! Helemaal geïnspireerd ben ik op zoek gegaan naar een jurk waarop ik mij wil baseren. Nu heb ik 1 probleem: ik heb er niet 1, maar wel 2 gevonden. En voor beide heb ik zelfs een patroon waar ik weinig of niets aan moet veranderen.

Om te beginnen is de de groene jurk van Joan. Ik heb het exacte patroon toevallig tussen mijn nog-niet-verwerkte patronen liggen. Ik wist zelfs niet dat het van Mad Men was, maar zodra ik zag dat Gertie deze had ontworpen voor Butterick, wist ik dat ik deze moest hebben.

De middelste jurk = inspiratie

Groene jurk links = inspiratie

Het patroon

De tweede jurk is eigenlijk meer een inspiratiejurk dan een copy-cat jurk. Tijdens het zoeken viel het mij op dat Joan vooral de zogenaamde 'wiggle dress' draagt. Een heel simpel patroon waar je gemakkelijk op kan variëren. Nu heb ik zo'n basis wiggle dress ook in mijn collectie zitten. En het is puur toeval, maar ook deze is van Gertie's hand!

Inspiratie wiggle dress 1

Inspiratie wiggle dress 2
Rode jurk rechts: inspiratie wiggle dress 3
Gertie's wiggle dress
Oh, en de reden dat ik voor Joan heb gekozen, is omdat zij qua figuur het beste bij mij past. Natuurlijk draagt ze op de foto's een corset onder de jurken. Dat heb ik echter (nog) niet, dus zal ik mijn buik maar een beetje moeten intrekken :-)

Nu, voor welke jurk moet ik volgens jullie gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget