dinsdag 26 februari 2013

Geribde kousen

English version

Oké, oké. Technisch gezien is het niet genaaid, maar het is wel een creatie die ik maakte van een simpele draad. Dus ik vind dat dit ook wel vermeld mag worden, ook al is het een breiwerk. Vorige week maakte ik trouwens nog 2 jurken. Omdat 1 nog bij mijn Wederhelft ligt en het andere bij mijn zus haar wederhelft ligt, heb ik er nog geen deftige foto's van kunnen maken. Maar, niet getreurd: zodra ik foto's kan maken, zullen ze hierop komen te staan!

Oh, en ik moet jullie ook nog iets bekennen: het zijn weer de wintermaanden met koude buitentemperaturen. Na 3 jaar naaien weet ik intussen wat dat voor mij betekend: dan naai ik veel minder en brei des te meer. Dus het kan zijn dat ik tot na de verhuis in april niet veel naais zal posten, hoewel het begint te kriebelen. Het is gewoonweg veel te koud in de naai-/rommelkamer zonder verwarming. En ja, als het warmer weer wordt, zal ik druk in de weer zijn met verhuizen en inrichten, dus zal het naaien even op de lange baan terecht komen. Sometimes live just gets in your way. :-)

Goed: mijn nieuwe kousen. Ik liet jullie onlangs mijn allereerste paar al eens zien. Nu is het tijd voor het tweede. Ik heb zelfs al plannen voor een derde paar (geel, ik zeg het u: Geel!). Het patroon dat ik deze keer gebruikte was A Nice Ribbed Sock van Glenna C. In plaats van kousennaalden te gebruiken, breide ik op een rondbreinaald nr. 3. Véél gemakkelijker en minder gefrutsel, als je het mij vraagt :-)
Oh, en voor de geïnteresseerden: op Ravelry staat mijn volledige 'verslag'.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget