woensdag 16 januari 2013

The Alma Blouse³




Jawel: de derda Alma is een feit! Na de paarse en bloemetjes-Alma heb ik mezelf er nog eentje gemaakt. Bij de vorige versies had ik de mouwen verkort zodat ik gewone korte mouwen had. Deze versie heeft mouwen tot de elleboog, zoals in het oorspronkelijke patroon. Niet zo gemakkelijk onder een trui, maar de langere mouwen zijn ideaal als het te fris is voor korte mouwen maar eigenlijk net te warm om echt een trui aan te doen. En als je er gewoon een sous-pull onderaan doet, dan kan het perfect voor deze winterse dagen!

Naast het feit dat ik helemaal weg ben van Sewaholic's patroon, heb ik jullie niet veel meer te vertellen. Het is tenslotte ook al het derde dat mijn naaimachine tevoorschijn toverde. Maar ik heb wel ander nieuws waar ik helemaal blij mee ben: Ten eerste heb ik een wedstrijd gewonnen en een patroon gewonnen! Zodra hij aankomt, zal ik er zeker een foto van posten.

En ik heb nog meer goed nieuws. Spijtig genoeg hebben we nog geen appartement gevonden, dus in tussentijd heb ik mezelf maar zoet gehouden en een heeeeeel zelfzuchtige aankoop gedaan. Een aankoop die ik al van juni ofzo wil doen, van zodra ik wist dat het op de markt zou komen: ik heb eindelijk Gerties New Book for Better Sewing gekocht!!! En ik kan helemaal niet meer wachten om het aan te krijgen zodat ik kan beginnen naaien! Waar ik de tijd vandaan ga halen om alle patronen die ik de laatste tijd heb gekocht/gekregen te naaien, geen idee. Dat houdt me toch niet tegen ze allemaal (ooit) te maken!

Zo heb ik voor mijn Kerst het boek Droomjurken gekregen van mijn nicht. Het is onze Kersttraditie om een naam te trekken waarvoor je dan een cadeau moet kopen. Tot mijn grote vreugde was dat mijn nicht die me goed genoeg kent om me een op stijl-iconen gebaseerd naaiboek cadeau te geven! :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget