zaterdag 22 december 2012

Verhuisplannen

English version

Oh, hoe geweldig ik het vind dit met jullie te delen! Mijn wederhelft en ik zijn momenteel volop aan het rondkijken naar een appartement om eindelijk te gaan samenwonen! Geweldig vind ik het! Na 5 jaar samen zijn, vonden we het wel tijd om deze stap te nemen. Een stap waar we beiden al lang naar uitkijken. Naast de 'huizenjacht', zijn er natuurlijk nog een aantal andere dingen waar je aan moet denken. Het financiële speelt een grote rol, maar nadat je dan eindelijk je appartement hebt, kan je het gaan inrichten. En met dat laatste heb ik me de voorbije weken bezig gehouden: pinterest en het internet afschuimen op zoek naar allerhande tips, inspiratie en wat voor soort meubels ons aanstaan. Meubels kopen zit er nu nog niet in: dat gaat pas als we effectief een appartement hebben. De inspiratie vloeit echter overvloedig. Zoveel toffe ideeën die te vinden zijn! Vooral Pinterest: verslavend gewoon! In de komende dagen/weken zal ik mijn favoriete pins met jullie delen: mijn inspiratie doorgeven en enkele nuttige tips die jullie ook van pas kunnen komen.

Vandaag ga ik van start met kleureninspiratie. Deze vind ik het moeilijkste van alles. Vooral omdat je normaal gezien al meubels hebt en je kleuren een beetje afstemd op de kleur(en) van je meubels. Aangezien wij alles nog moeten aankopen van meubels, beginnen we met een nieuwe, lege lei. En die zijn net het moeilijkste op te vullen, want hoe begin je daar nu aan? Het gemakkelijkste is op voorhand al weten naar welke meubels je voorkeur uitgaat, en dan vooral van kleur. Als je dat weet, kan je een kleurenpalet beginnen uitwerken. Ik heb gemerkt dat de meeste meubels die ik mooi vind, licht donkerbruin zijn (zo'n beetje de kleur van deze ikea-kast). Op basis daarvan ben ik eens gaan nadenken over de verschillende kleuren die erbij passen. Ik wil geen eentonige woning met allemaal dezelfde kleuren. Voordat ik nog maar wist welk kleurenpalet ik wou gebruiken, wist ik al dat er rode accenten (rode kussens e.d.) bij moesten om wat kleur in te brengen. Met deze twee dingen in het achterhoofd, ben ik op deze ideeën gekomen:


Pinterest
Mooie pastel kleuren. Misschien iets voor in de living? Op de site zijn er nog tal van andere kleurinspiraties te vinden!

Pinterest
Wat een verschil dezelfde deur kan geven met een andere kleur. Licht - donker werkt heel goed, evenals het omgedraaide. Zie gewoon dat je dat mooie contrast hebt en het komt wel in orde.

Pinterest
Gewoon een geweldige app die ik zelf ook heb. Je kan dan wel niet je eigen kamer ermee inrichten, maar je ziet wel of de kleuren mooi samen gaan of juist vloeken op elkaar.

Pinterest
Ook hier is weer het contrast: donkere muren met lichte schabben en zetels.

Pinterest
Net zoals een deur schilderen je ruimte immens kan verbeteren, kan een trap een ander kleurtje geven en wat 'trim' je enorm op weg helpen tot een stijlvol huis.

Pinterest
Allemaal mooie, vrolijke pastelkleuren die ideaal zijn voor oin eender welke ruimte.

Pinterest
 Oh, en check zeker deze pin: hij is wat te groot van afbeelding om hieronder te zetten, maar het is echt een grote inspiratiebron! Zowel qua kleuren als qua meubels. Zo weet je ineens welke stijl jij verkiest.

Er zijn er nog veel meer, maar deze hebben me alleszins het hardste op weg geholpen (Oh en de laatste pin met de handdoeken ga je zeker nog een keertje tegen komen in deze reeks. Zo'n origineel idee, naast de supermooie kleur van de handdoeken!)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget