zondag 2 december 2012

Uitdaging November: De Alma-blouse

English version



Vorige week sprak ik over het patroon dat ik mocht testen van Sewaholic. Vandaag is het de beurt aan 1 van de drie blousjes die ik maakte van het Alma-patroon. Eerst en vooral moet ik het volgende zeggen: ik ben echt zot van dit patroon! Vooral van de Peter Pan-kraag en het feit dat het zo mooi aansluit. Eigenlijk heb ik ook weinig veranderingen aan het patroon aangebracht, maar daarover straks meer.
 
Oorspronkelijk had ik het patroon van Megan Nielsen Patterns. Eerst was ik er laaiend enthousiast over. Het patroon zag er goed uit, tot ik het effectief een allereerste keer maakte en merkte dat het helemaal niet zo getailleerd was zoals afgebeeld. Dan had ik het zelf maar uit de hand getailleerd en over de paspop gehangen om te zien of het mooi was. Het zag er goed uit en dan deed ik het aan. verdikt: de mouwen hadden noch voor-, noch achterkant. Tjah, het patroon werd dus opzij gezet en samen met mijn Reddende Engel begon ik aan een eigen patroon.
 
Zodra ik Sewaholic's patroon zag, was dat echter verleden tijd. Ik heb geen moment geaarzeld en besloten het patroon te kopen. En Tasia heeft me geen moment teleurgesteld. Ik heb enkel een paar aanpassingen moeten doen om alles mooi te laten aansluiten: buste versmald, taille lichtjes versmald. Als ik wou, had ik gedeelte aan de heupen ook nog kunnen versmallen, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik het tof vond dat het daar niet te 'strak' zat en je dus geen buikje kan zien :) Oh, en de armen heb ik ook verkort: de oorspronkelijke lengte is tot aan de elleboog, maar dat vond ik niet zo handig om een trui over te dragen.



De Alma Blouse ga ik zeker ook aanpassen zodat het nog meer op Megan Nielsen's Banksia trekt: die rij knopjes in het midden vind ik heel tof in combinatie met de kraag.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget