vrijdag 7 december 2012

De Erwt

English version

Het is bijna zover. Mijn nicht bevalt binnenkort en natuurlijk ben ik vollop bezig om een aantal cadeau's te maken. Eén daarvan is een knuffel. Nu ja, niet echt een knuffel, meer een bolletje wol. Jullie moeten weten dat de kleine spruit vanaf het begin de bijnaam 'Erwt' heeft gekregen. Dé kans natuurlijk om zelf een erwt te maken!

Gezwind ging ik daarstraks op zoek naar een patroon om een bolletje te breien. Het klinkt misschien raar, maar tutorials voor bollen/ballen zijn eigenlijk maar dungezaaid. Gelukkig vond ik deze geweldige tutorial van KreaDoeUtrecht. Mensenlief, wat een gepruts is dat begin en einde! 5 priemen die in de weg steken, priemen die zomaar ineens naar beneden vallen en dan moet je snel zijn om geen steken te verliezen! Gelukkig is alles goed gekomen, ondanks mijn aanvankelijke (en eigenlijk ben ik er ook mee geëindigd) geklungel. Heb je al wat ervaring met breien en met het breien met sokkenpriemen, dan zou ik deze zeker eens proberen. Misschien kun je nog zelf je kerstbal maken ook. :-)

Het uiteindelijke resultaat is niet mis, wat denken jullie? Misschien lijkt het op het eerste zicht meer op een balletje (want uiteindelijk is een erwt niet veel meer), maar een te kleine erwt kon ik niet maken, he. De baby mag zich er natuurlijk niet in verslikken! Dus binnenkort komt er nog een label aan met 'Erwt'.



De wol die ik gebruikte was een groene tint van Schachenmayr SMC Catania, kleurcode 0192. Het werd gebreëen met een sokkenpriemen maat 2.5 (2 US). Als je de tutorial wil volgen kan je hieronder het youtube-filmpje bekijken:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget