maandag 19 november 2012

Het is weer zover

De zomer is voorbij en de herfst zet weer stevig zijn tanden in het land! Hoog tijd dus om een paar truien boven te halen. Spijtig genoeg zijn de meeste truien die ik heb niet warm genoeg. Daarom heb ik beslist om een aantal nieuwe truien te breien. Nu ja, tegenwoordig heb ik het meer voor golfjes (oftewel cardigans). Dus naast mijn drukke naai-agenda staan de volgende truien ook al op mijn lijstje om te maken:

Om te beginnen is er dit mooi golfje met kabel. Hoewel ik niet gewend ben om - integenstelling tot bij mijn naaipatronen - een engels patroon te volgen, denk ik dat dit goed te doen moet zijn. Een echt basispatroon is het niet, maar toch is het zeker te doen voor een gevorderde beginner als mezelf :)

Dit gestreepte golfje is zeker ook het bekijken waard. Weer een simpel model, maar met het afwisselen van kleuren krijg je een interessant kledingstuk zonder al te veel moeite. Als je de werkbeschrijving bekijkt, is het niet te moeilijk, moet je alleen maar je steken goed bijhouden.

Momenteel ben ik vollop bezig met het maken van dit simpele golfje. Geen speciale steken, geen kabels, geen veranderingen van kleur. Kortom: rechttoe, rechtaan een golfje. Perfect om je breiskills opnieuw onder de knie te krijgen, als je net als ik een seizoensgebonden breier bent.

De trui/golf dat daarna op het programma staat is de Antonia-trui. Een tof, flatterend model met interessante details die niet te moeilijk zijn om te breien. De wol ligt al meer als een jaar in mijn kast, dus dat mag stilletjes aan ook eens worden opgebruikt.

Het laatste breipatroon dat ik voor jullie heb, is het Alska-patroon. Ook dit is weer een simpele trui die met een strik, opstrijksel of een ander mooi ornament tot iets speciaals kan worden gemaakt. Ideaal dus om het aan je eigen voorkeur aan te passen!

Zo, tot zover de breipatronen. Veel meer denk ik niet dat ik dit jaar nog zal/kan breien, op een paar babykousen na. Oh, en deze week komen er ook nog foto's van mijn afgewerkte bloes van Sewaholic. Daarnaast komen er nog een aantal sneakpeaks en misschien zelfs al afgewerkte projecten aan, afhankelijk van hoe snel ik ben :)
golfje met kabel


gestreepte golfje
simpele golfje

Antonia-trui
Alska-patroon

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget