maandag 26 november 2012

Het Cordova-patroon

English version

Kennen jullie deze post nog? Wel, eindelijk is het zover! Ik mag het geheim verklappen! Het is moeilijk geweest om niets te zeggen, vooral omdat ik zo enthousiast ben over het geheim! Met veel tromgeroffel stel ik jullie dus eindelijk voor:




Het is echt geweldig! Halverwege Oktober werd ik uitgekozen als patroontester voor deze toffe dame. Ze maakte al verschillende patronen ( de teller voor dit jaar staat op 9!) en ik ben de trotse eigenaresse van een aantal van haar patronen (zoals deze drie).

Het testen was een nieuwe ervaring voor mij. Ik vond het een hele eer om uitgekozen te worden: wat een bevestiging van mijn kunnen! Vol goede moed ben ik dus aan dit patroon begonnen. En ik moet zeggen: het Cordova-patroon heeft me niet teleurgesteld.

Toegegeven, op een gegeven moment zat ik wel in de knoop. Daarom heet het dus patroontesten. Je test niet enkel het patroon zelf, maar ook de instructies en de illustraties die erbij zitten. En daar zat mijn probleem: het taalverschil. Het is niet dat ik geen Engels kan, in tegendeel. Het is gewoon zo dat het moeilijk is om al het vakjargon juist te vertalen, vooral als je het nog nooit eerder bent tegengekomen, noch in het nederlands, noch in het engels. En daar deed mijn probleem zich dus voor: Op het moment van het testen waren de illustraties in combinatie met de tekst op een gegeven moment niet voldoende om het correct te begrijpen. Dat resulteerde dan weer in een voering die kleiner was dan de buitenstof. Uiteindelijk heb ik de fout gevonden: iets met de naadwaarde en een stap die ik half had overgeslagen. Ik heb het kunnen aanpassen en gelukkig klopt alles nu wel!

In eerste instantie wilde ik de versie met de enkele (en niet de afgebeelde dubbele) peplum maken. Maar terwijl ik met de goede versie bezig was, heb ik daar toch die extra flap aan genaaid. Het was te leuk om te weerstaan! Ik heb niets aan het patroon moeten veranderen. Het is uiteindelijk een jas en dat heeft wat extra bewegingsruimte nodig: ah ja, die dikke trui eronder moet ook kunnen, hé!

Sinds ik dit jasje heb gemaakt, heb ik het al verschillende keren aangedaan, totdat het weer het niet meer toeliet. Gisteren had ik een familiefeest en ik redeneerde: veel buiten komen zit er niet in, dus dan kan dit jasje met een sjaal wel even! Zo gezegd, zo gedaan. De jas kwam mee naar het familiefeest en degenen die het hebben gezien vonden het allemaal heel mooi! Wil je er zelf ook zo een? Ga dan snel naar Sewaholic!





PS: dit is de 'inzending' voor de Uitdaging van de maand Oktober. Ik kon het niet vroeger posten, maar dat begrijpen jullie wel :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget