vrijdag 14 september 2012

Een vluggertje

English version

Mijn septemberbijdrage voor de uitdaging was een vluggertje: op 2 uur tijd was het af, van het knippen tot het afwerken. Een heel simpel iets, perfect als je voor het eerst - zoals ik - met Jersey werkt. Daarnaast had ik het gewoon dringend nodig: een 'camisole' of 'vest' of hoe je het hier ook noemt. Ik noem het gewoon een onderhemd omdat ik zo'n dingen meestal als onderhemd draag.

In de winkel vind je dit meestal voor een euro of 12. Echt veel te veel geld voor wat het is. Als je geluk hebt, heb je er eentje voor 6 euro. Dit project heeft me net 1,5 euro gekost. Echt waar, zonder zwans. Waarom? Omdat ik geen stof heb moeten kopen. Het is een oud, XL T-shirt dat ik heb gerecupereerd. De zoom is de oorspronkelijke zoom (minder werk he) en voor het model en werkbeschrijving, heb ik deze dame haar uitleg gevolgd. Het is een gratis patroon dat zeker de moeite waard is om even te checken.



Patronen zoals deze zijn een geschenk uit de hemel. Ik zal er zeker nog verschillende andere van maken. Misschien zelfs versies om gewoon te dragen, niet enkel als onderlaag voor witte hemden. Wat vinden jullie ervan? Ik ben in elk geval verkocht!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget