maandag 9 juli 2012

Interessante Links: 9 juli 2012

English version

Het is zover: de post waar ik het de vorige keer over had: allerlei tips en tricks om kledingstukken aan te passen of gewoon te naaien.

Allereerst heb ik dé uitvinding van de eeuw voor jullie klaarstaan: Hoe je zelf je Biaislint maakt in een handomdraai. Ik heb het zelf al afgedrukt en uitgeprobeerd. Helemaal verkocht, dat ben ik! Ga dus zeker eens een kijkje nemen op deze mevrouw haar blog om er het fijne van te weten. Let op, zoals de meeste van mijn links is ook deze in het Engels.

Ook mannen naaien graag. Dat laat deze meneer ook duidelijk zien. En zijn tutorial over hoe je haakjes aan je tailleband van je broek toevoegt, is zeker en vast heel handig! Zelf heb ik het nog niet uitgeprobeerd, maar binnenkort staat er een broek/short op het naaiprogramma en dan zal deze tutorial zeker van pas komen!

Voor zij onder ons die into vintage-patronen zijn en er graag ook een aantal kledingstukken van die patronen maken, heb ik nog een tip over hoe je uw patroon het beste kiest. Dit omdat vintagepatronen anders worden gemeten dan tegenwoordig het geval is. Heb je dus een patroon van de jaren 1950 of vroeger, check dan zeker even deze post voor haar tips.

Zo stilletjes aan wordt ik die onzichtbare rits een beetje beu. Het resultaat is eigenlijk nooit wat het zou moeten zijn, al zie meestal bij iedere nieuwe rits een verbetering. Toch heb ik graag eens een echt mooi-uitziende rits, niet zo een waar de stof op sommige plaatsen breder is dan op andere plaatsen. Daarom is het misschien geen slecht idee om dit eens uit te proberen.Of: hoe je een gewone rits in een rok naait zonder dat deze zichtbaar is.

Biaislint

Haakjes

Vintage-patroon

'Lapped zipper'
Hoewel dit het einde van deze post is, is deze reeks nog lang niet gedaan! Volgende keer heb ik weer een paar nuttige tips: zo komen de tulpenmouwen nog aan bod, evenals een patroon tekenen van een t-shirt, houdingsverschillen, ... Kortom: nog heel veel interessante en leerzame onderwerpen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget