woensdag 11 juli 2012

Interessante Links: 11 juli 2012

English version

Hier is het tweede deel al! Vandaag wil ik jullie graag wat meer informatie meegeven ivm patronen. Informatie die ik zelf heel handig vind om af en toe eens door te nemen.

Zo heb ik om te beginnen een gratis PDF-bestand over de verschillende houdingsverschillen. Waarom is dit nu zo belangrijk? Al naargelang je houding moet je je kledingstuk aanpassen. Iemand die bv met een holle rug staat, zal wat extra stof vanachter moeten wegnemen. Dat is echter niet het enigste. De cups kunnen ook verschillen, evenals de stand van de schouders. Deze PDF geeft je een duidelijk overzicht van wat er allemaal kan verschillen en hoe je dit kan oplossen. Zeker het bekijken waard als je een patroon wil aanpassen!

Je hebt zeker en vast een t-shirt in je kleerkast liggen die je echt geweldig vindt: hij past je goed, is mooi van proportie, ... Wel, met deze nederlandse tutorial kan je dat t-shirt opnieuw creëren. Je moet dus geen schrik hebben dat het ooit verslijt, want je kan hem toch opnieuw maken, in allerlei variaties! Of misschien is het niet je favoriet, maar wil je gewoon je garderobe wat uitbreiden, daar is dit ook geschikt voor.

En om verder te gaan met t-shirts en basics voor in je kast, probeer dit eens. Deze geweldige dame laat je zien hoe je een geweldige 'camisole' (of hoe het in het nederlands ook mag heten) kan maken. Deze kan je als gewoon topje gebruiken, maar evengoed als onderhemd of zelfs slaapkledij. En het beste van al? Het zit op een hip en een knip ineen!
Onlangs kwam ik voor het eerst in aanraking met de tulpenmouw. Direct geïnspireerd ging ik op zoek naar een tutorial voor deze mouw en vond die ook meteen. Kijk maar eens op 3 Hours Past. Het ziet er echt poepsimpel uit, en hoewel het patroon hier voor een kind is gemaakt, is het perfect aan te passen voor een volwassene. Doen, zou ik zeggen.

Als laatste heb ik nog 2 links voor jullie. Heb je ooit al zelf je corset willen maken? Misschien is het het beste van eerst een cursus te volgen, maar voor zij onder ons die dit niet kunnen, heb ik deze handige uitleg én patroon gevonden. Ik hoop echt dat ik snel de tijd vind om er eentje voor mezelf te maken. Alleen al dat materiaal, waar haal je dat vandaan? Zodra ik het heb uitgevogeld, laat ik het jullie zeker weten! Tips zijn natuurlijk altijd welkom. Oh, en blijkbaar hebben Gertie van Gertie's New Blog for Better Sewing en ik hetzelfde gedacht. Zij is deze week begonnen met haar eigen corset te maken. Check dus zeker even deze links om erachter te komen welke handige tips en tricks zij meegeeft.

Camisole
Tulpenmouw
Corset

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget