donderdag 14 juni 2012

Een schot in de roos

English version

Na 2 teleurstellende projecten, zit het eindelijk eens mee! Men zou nog gaan twijfelen aan zijn eigen kunnen door patronen die niet kloppen. Toch, dit droompatroon van Sewaholic is nog geweldiger dan ik had durven vermoeden!

Vorig weekend was ik begonnen met begonnen met de proef te maken. Halverwege het proces had ik het al eens tegen mezelf aangehouden en dacht ik dat het misschien zelfs nog te klein ging zijn. Natuurlijk, zolang er geen rits in zit en alles is afgewerkt, weet je dat niet helemaal zeker. Gisteren werd de rits er dus ingezet, en ik zeg het jullie, ik heb nog NOOIT zo weinig moeten veranderen aan een patroon!

De rok en de taille zaten meteen eigenlijk goed. Nu ja, de taille zou misschien nog een beetje strakker kunnen, maar dat is niet zo erg. Het enige wat ik moet veranderen is bovenaan de buste. Daar floenst het bovenstuk nogal. Maar dat is heel snel opgelost met nog snel een neep bij te voegen. En dan: VoilĂ ! Klaar is Kees! Ik denk dat ik eerlijk kan zeggen dat ik nog nooit een patroon zo snel ineen heb gestoken dat me dan ineens zo goed past. En het vooruitzicht is ook alleen maar rooskleurig!

Na mijn twee vorige fiasco's doet het me goed om toch terug die bevestiging te krijgen dat ik effectief nog altijd kan naaien. Daarstraks heb ik het bovenste deel al ingenomen, zodat het niet meer gaat floensen. Tenminste: het patroon is aangepast. Ik moet het nog uitknippen en ineen naaien. Maar om jullie toch al een idee te geven: hier is de jurk op mijn paspop zoals hij rechtstreeks uit het patroon komt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget