vrijdag 29 juni 2012

De Cambie Dress

English version

Eindelijk, hij is af! Nu ja, stiekem heb ik hem al drie dagen af en al twee keer gedragen: Sewaholic's Cambie Dress. Echt een droom van een patroon. Deze versie is met zakken. Ik ben gisteren al ineens begonnen aan een versie zonder zakken in een luchtiger stofje. Wat vinden jullie ervan?

Oh ja, die 'bulk' aan het einde van de neep is ondertussen weggewerkt. In deze jurk heb ik er een halve prinsessennaad van gemaakt. Daar heb ik nog geen foto van, maar van zodra ik er een heb getrokken, laat ik het jullie zeker ook zien.

Zoals ik al eens heb aangehaald, heb ik niet zo veel moeten veranderen aan het patroon. Alleen de buste, die moest wat getuned worden. Dat heeft wel even geduurd eer mijn Reddende Engel en ik hadden uitgevogeld hoe het juist moet. Een moeder kan met momenten zo zalig handig zijn! Na een paar trial-and-errors zijn we uiteindelijk op de juiste afmetingen gekomen. Of de manier waarop helemaal volgens de regels van de kunst is gelopen, laat ik even in het midden. Het belangrijkste is dat het uiteindelijk is gelukt.

In het midden, aan de punt van de neep, heb ik 1,5 cm weggehaald zodat het 'bulkerig' gedeelte wegviel. Daarnaast is er bovenaan 4cm weggehaald via een neep die we in het patroon hebben verwerkt. Ook het rugpand is een beetje veranderd: in het midden heb ik 3 cm weggehaald, lopende naar 0 cm aan de zijkant. Voila, meer is er niet aan het patroon veranderd. Ik zeg het, ik ben echt geweldig content van deze jurk! Al laat ik in het vervolg de zakken toch wel weg. Niet omdat het slecht is ofzo, maar gewoon omdat ik vind dat mijn heupen er veel te benadrukt in uitkomen. Normaal gezien ben ik meer een zandloperfiguur en met de zakken in de jurk heb ik eerder de indruk dat ik een peer-figuur ben.

Over peerfiguren gesproken: Deze jurk is speciaal gemaakt voor mensen met brede heupen en smalleren schouders: de peerfiguur. Bij deze lichaamsvorm zal het de aandacht inderdaad naar de schouders trekken in plaats van naar de heupen. Maar zoals ik daarjuist al aangaf, is dat bij mij dus niet het geval. Heb ik daar een probleem mee? Nee. Is dit een fout van het patroon? Nee. De oplossing? Laat gewoon die zakken vallen en voilĂ ! Ik kan jullie nu al beloven: er zullen nog veel versie van dit patroon over de naaimachine schuiven! Momenteel heb ik er al 2 gepland staan, dus: stay tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget