dinsdag 26 juni 2012

Bloemen, Blikken en Bedenkingen

English version

Nu moeten jullie eens kijken naar de mooie bloemen die ik vorige week van mijn wederhelft heb gekregen. Geweldig toch, zo'n zonnebloemen? Zeker omdat de zon momenteel niet echt aan het schijnen is, daarom heb ik nu een zonnetje in huis.
 
 

Met zo'n mooie bloemen kan je niet anders dan vlijtig aan het werk te gaan. Dit heb ik dan direct ook gedaan en niet enkel naaisgewijs. Op Pinterest kwam ik deze foto tegen. Helemaal geïnspireerd ben ik direct naar de winkel gegaan voor wat spuitbussen verf te gaan halen. En ik moet zeggen, er is toch wel wat verf tegenaan gegaan! Maar ik ben echt wel tevreden van het resultaat:



Volgens de spuitbus is de kleur Champagne, maar ik vind het meer een crèmekleur. Geweldig toch, in plaats van een kakafonie aan blikken dozen, heb ik een mooie reeks dozen van dezelfde kleur in allerlei vormen. De ideale manier om de dozen die je krijgt bij bv. losse thee, koekjes, snacks, ... te tunen en hergebruiken. Ja, ik ben er echt wel fan van!

En last but not least: een naai-update! Eigenlijk had ik gehoopt dat ik jullie een afgewerkt jurkje kon presenteren. Helaas, het lot dacht er anders over. Na het verplaatsen van de neep (het enige wat ik moest aanpassen aan het patroon), bleek dat het probleem nog steeds niet opgelost was. In tegendeel, de overschot die ik op de punt van de neep had, was net erger geworden. In plaats van mooi mijn figuur te volgen, had ik precies een puntig lichaam gekregen. En daar dat nu niet de bedoeling is, hebben we dit moeten oplossen.


Maar mensenlief, wat is me dat een bevalling geweest! Samen met mijn Reddende Engel heb ik gisterenavond tot half 12 bezig geweest met het aanpassen van die ene, irritante neep die maar niet wilde meewerken. Patroon tekenen is niet simpel. Zeker niet als je uw kennis al een tijdje niet meer hebt gebruikt en uw dochter je komt lastigvallen met haar problemen. Maar uiteindelijk zijn we eruit geraakt! Hopelijk heb ik voor jullie morgen of overmorgen een afgewerkte jurk om te laten zien!

Zo, dat was het voor vandaag! Geniet allemaal van het zonnetje dat schijnt voor zolang het duurt.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget