woensdag 16 mei 2012

Uitdaging: een verkeerde inschatting

English version

De voorbije twee weken ben ik bezig geweest met een Vogue-patroon. Alle (proef-)stof had ik geknipt, naden mooi afgeknipt en dan de eerste nepen genaaid. Dan pas besluit ik om de instructies eens een keertje goed te lezen. 'Lap hé', dacht ik. Ik kwam al snel het woord 'bridle' tegen. Eerst dacht ik niet dat het iets belangrijks was, maar naarmate ik de instructies verder las, heb ik die mening maar bijgeschaavd. De naaimachine werd afgezet, de computer opgestart en google werd geraadpleegd.

V8333
Nu, bridle heeft dus ook heel veel met paarden en zadels te maken. Dus de meeste zoekresultaten leverden voor mij niets op. Tot ik op 'bridle tape' terecht kwam en daarop ging googlen. Zo ben ik op deze site terecht gekomen. En misschien was dat maar goed ook! Na de post aandachtig te hebben gelezen, wist ik dit ik me dit toch wel moest aanschaffen. Ook was het duidelijk dat dit geen vest wordt dat je in 1-2-3 in elkaar zet. In tegendeel.

De instructies werden nog wat aandachtiger gelezen (met behulp van de tekeningen erbij). Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik misschien een beetje te ambitieus was om dit kledingstuk nu al te maken. Ten eerste ben ik véél te ongeduldig om alles met de hand vast te naaien (en het zijn echt grote delen!) en ten tweede is mijn naaikennis in het Nederlands - dus laat staan in het Engels - nog niet zo vergevorderd! Dus ja, ik heb besloten om dit patroon nog even aan de kant te leggen tot ik wat beter kan naaien. Misschien toch maar eens overwegen om naailessen te nemen?

In elk geval, de proefstof en het patroon worden samen netjes opgeborgen tot op het moment dat ik wel in staat ben om dit supermooie vest te maken. In het vervolg toch maar beter aandacht besteden aan die moeilijkheidsgraad (Advanced). Die is er tenslotte niet voor niets hé!

Omdat we nu al halverwege mei zijn en ik dringend de proef af moet hebben voor de uitdaging van deze maand, zal ik eens op zoek gaan naar een iets makkelijker patroontje. Eentje dat ik op korte tijd ineen kan zetten zonder al te veel aanpassingen (want die vragen tijd). Hmmm, ik denk dat ik een van mijn 4 nieuwste patronen hiervoor ga gebruiken. Ik kan al bijna niet meer wachten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget