zondag 13 mei 2012

Nieuwste aanwinst

English version

Ik ben echt goed op weg op een patronenverzamelaarster te worden! Na al mijn nieuwe patronen van een paar weken terug - waarvan ik nog maar net met het tweede ben begonnen - heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan. Een paar dagen geleden heb ik op twee verschillende plaatsen een bestelling geplaatst. Eentje daarvan is Sewaholic - waar ik hier al over sprak - en de andere is op Backstitch.

Nu moet ik jullie wel vertellen dat ik geheel toevallig op deze site terecht ben gekomen. Eerlijk gezegd weet ik zelfs niet meer hoe. Toch is het er eentje waar ik geregeld eens zal naar kijken. Ze hebben echt veel leuke patronen, waaronder degene die ik me heb besteld. Banksie Top van Megan Nielsen Patterns. Ik ben er echt helemaal weg van! De manier waarop het pakket werd verzonden (spijtig genoeg was ik zo ongeduldig om het uit te pakken dat ik hier geen foto's van heb) en vooral de manier waarop de handleiding is geschreven!

Aangezien de winkel zelf zich in de UK bevindt, is alles wel in het Engels met Engelse of Amerikaanse maten. Ondertussen ben ik er wel aan gewend, na mijn lichting Vogue/McCall's/Butterick-patronen. Maar waar ik het echt over wil hebben is de envelop. En het is een ├ęchte envelop! Eentje met een hersluitbaar velcro-bolletje. Ik was zooooo hard in de ban van deze originele manier van patroonenveloppen, dat ik nieuwsgierig was naar wat erin zat. En dat bleef me verbazen: in plaats van een groot papier in verschillende delen dichtgeplooid met instructies, zat er een heel duidelijk boekje in. Een echt boek met instructies, wat je eventueel nog kan aanpassen, maar vooral... Plaats om je veranderingen op te schrijven!

Echt waar, de laatste paar pagina's van het boek zijn voorbehouden met plaats om je aanpassingen in op te schrijven, een stukje stof ervan bij te plakken, ... Alles om je later te helpen het patroon te perfectioneren of nog eens opnieuw te maken. Hoe geweldig is dat? En dat is niet alles! Er zijn zelfs een aantal volledig lege pagina's die je naar je eigen zin kan invullen of ermee doen wat je wil! Ik heb echt helemaal betoverd van deze (voor mij) originele manier om een patroon te presenteren.

Nu hebben jullie al heel wat gelezen over de inhoud van het patroon, maar eigenlijk heb ik helemaal nog niets gezegd over wat voor patroon ik heb gekocht! Wel, dat is heel makkelijk op te lossen: ik heb mezelf een patroon voor een topje gekocht met de Peter Pan-kraag. Tegenwoordig zie je die zoveel in blogland - op de blogs die ik volg tenminste - en hoe meer ik er zag, hoe liever ik zelf ook zo'n Peter Pan-kraag wou!

Voorkant
Achterkant
Inhoud
Het instructieboek



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget