zaterdag 28 april 2012

Afgewerkte projecten: The Green Dress

English version

Het heeft me een week langer geduurd dan ik had gepland, maar eindelijk is hij af! De V8766 van Vogue. Op zich heb ik wel veel werk gehad met het aanpassen van dit patroon: beide nepen heb ik groter gemaakt en de zijwaartse zelfs breder. Daarnaast heb ik blijkbaar een klein bovenlichaam, want ook daar heb ik wat centimeters moeten weghalen van lengte. Verder heb ik de neep achteraan ook nog langer gemaakt. Eigenlijk had ik gedacht, na 2 proeven te hebben gemaakt, dat het nu wel goed zou zijn. Niet dus. Last minute heb ik ook nog een centimeter of 3 aan de achterkant weggehaald. De volle drie centimeter van boven en dan taps toelopend naar 0. Nu moet ik wel eerlijk toegeven, hierdoor hangt mijn kleedje vanachter wat harder naar beneden dan vanvoor. Maar mij stoort het niet.

In elk geval, die drie centimeter moet dus nog zeker uit het patroon zelf worden gehaald. Voor de rest was het een heel simpel patroon. Niets moeilijks aan met het naaien. Wel zou ik de volgende keer een andere soort stof kiezen. Deze is een beetje te luchtig want mijn naaimachine nam hem maar niet mee. Dat maakte het naaien wel wat moeilijker! Ook heb ik een contrasterende biais gebruikt. Oorspronkelijk zou je deze uit dezelfde stof zelf maken, maar daar had ik dus geen zin in. Ik had nog wat geel biaislint liggen en besloot dat het er perfect bij paste!

Als alles goed was gegaan, was het jurkje dinsdag al af geweest. Spijtig genoeg had ik niet meer genoeg biais in huis. Wel nog genoeg voor de mouwranden en de halsrand, maar met 30 cm werk je geen rok af natuurlijk. Ik donderdag snel tijdens mijn middagpauze naar de winkel om 3m biais te gaan halen. 'Yes!' dacht ik bij mezelf, 'vanavond heb ik het af!' Iets over de helft van het rokgedeelte had ik ineens wéér geen biais meer! 3m lint, en het was nog niet genoeg! Eigenlijk stond ik daar echt wel versteld van! De omtrek van mijn jurk is meer als drie meter! Straffer nog, vandaag ben ik dus nieuwe biais gaan halen, en van die drie meter heb ik nog ongeveer 45cm over! Een dikke 5,5m biais! Ja, de rok is groot genoeg :)

Maar genoeg geschreven, tijd om wat foto's te laten zien! Mijn geweldige nieuwe schoenen en de gele riem maken de outfit compleet, vinden jullie ook niet? Vanavond ga ik samen met mijn wederhelft naar een evenement (ter 'ere' van het titanic-gebeuren) waar ze je de Charleston, Swing en Lindy Hop leren! En ik denk dat ik ineens dit jurkje aantrek. Zeg nu zelf, zoals dat zwiert, daar moet je toch met dansen!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget