zondag 22 april 2012

Afgewerkt project: wederhelft

English version

Deze week plande ik 2 projecten af te werken. Spijtig genoeg heeft er eentje het nog niet gehaald: onvoorziene groteske-heid. Dat moet dus eerst nog wat aangepast worden (waar is die paspop!). Een ander projectje is wel gelukt.

Op zich was het helemaal niet moeilijk. Mijn wederhelft vroeg me of het mogelijk was wat extra zakken aan de binnenkant van zijn vest te naaien. Absoluut geen probleem natuurlijk! Dat heb ik zelfs met heel veel liefde gedaan! Het enige wat ik dus niet kon doen, was naaien met het naaimachine. De zakken kwamen immers aan de achterkant van andere zakken terecht. En het is dus niet de bedoeling dat die andere zakken ineens onbruikbaar worden. Ik heb dus maar naald en draad naar boven gehaald om het allemaal met de hand vast te naaien. Nu moet ik wel eerlijk toegeven: ik had dat nog nooit gedaan. Een hele zak vastzetten met de hand? Een knop aannaaien, geen probleem. Maar een hele zak? Met knikkende knietjes ging ik dus aan de slag.

De zakken zelf had ik eerst al gerecupeereerd uit een oude vest. Dat kostte dus amper moeite. Het is ook maar goed dat die zakken amper gewicht moeten dragen. Mijn handnaai-skills zou ik nog niet direct op die manier willen testen. Ooit ben ik eens een keertje op een site terecht gekomen waar allerlei steken om met de hand te naaien op staan. Spijtig genoeg heb ik die niet ergens opgeslagen (zoals ik dat tegenwoordig wel doe). Dat wil dus zeggen dat ik jullie deze niet kan doorgeven. En dat terwijl hij toch echt wel duidelijk was. Want na 1 keer de site aandachtig te hebben doorbladerd, wist ik na god-weet-hoeveel-tijd nog altijd hoe ik een basissteek moest doen die trekt op wat een naaimachine doet: Je maakt een steek, steekt een halve steek terug, een hele steek vooruit, een halve steek terug, ... Misschien is mijn 'uitleg' niet zo simpel, maar dat is hetgeen dat heel de tijd door mijn hoofd spookte toen ik aan het naaien was. Ijverig werkte ik door (voor de tv) en op een uurtje ofzo stonden deze twee zakken netjes op zijn plek:
PS: normaal gezien had ik ook nog een taart te showen, maar hij was al op voordat ik er een foto van kon maken  :P

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget