vrijdag 2 maart 2012

Nieuwe patronen

Een van de andere redenen dat ik terug ben beginnen naaien, is dat ik eindelijk patronen heb aangekregen die ik al maaaaaaaaanden zit te bezien! Eerst was ik aan het twijfelen of ik het effectief wel zou doen. Patronen laten overkomen uit de US is tenstlotte geen goedkope zaak. Toen ik hier in de buurt de patronen absoluut niet kon vinden in de winkels, heb ik besloten ze toch te bestellen. Vooral omdat er een patroon tussen zit voor een jurk voor de trouw van een goede vriendin van mij. En ja, die moeten we zeker op tijd af hebben, hé! Daarnaast zitten er nog een paar andere patronen tussen die ik wel mooi vind, maar vooral patronen waar ik gewoon verliefd op ben geworden!

Neem nu deze bijvoorbeeld. Liefde op het eerste gezicht! De rode vind ik helemaal geweldig, evenals de witte. De langste versie, daar ben ik niet zo wild van. Maar zeg nu zelf, het is toch een plaatje? Heel even heb ik nog liggen denken om die jurk te maken voor de trouw. Maar uiteindelijk is het toch een aangepaste versie van dit patroon geworden. Momenteel ben ik deze jurk ook effectief aan het maken (bovenste van D met rok van F). De jurk voor de trouw zal nog wel even duren eer ik daar aan begin. Tegen de zomer nog eens mijn maten opnieuw opnemen en zien of er iets aangepast moet worden. Uiteindelijk wordt dan de jurk die ik nu aan het maken ben de bovenkant (in een rode kanten stof) en daaronder komt een versie van hetzelfde patroon maar den het bovenstuk van C gecombineerd met de rok van F in een lichte goudkleurige stof. Dat schreeuwt toch feestelijk, niet? In elk geval zullen jullie er zeker nog foto's van te zien krijgen! Oh, om jullie een idee te geven van wat het ongeveer gaat worden, hier is een foto die een beetje weergeeft wat mijn uiteindelijke doel is. De rok is wel volle en de kleuren natuurlijk anders.

De rood-zwarte jurk met kant.


Nog een van die wondermooie patronen is dit mantelpakje van Vogue. Zodra ik het zag, wist ik gewoon dat ik deze moest hebben! Super mooi om te dragen, klassiek en modern tegelijkertijd en dus ideaal om op het (iets formelere) werk te dragen. Nu niet dat ik dat direct nodig heb bij het bedrijf waar ik momenteel werk. Daar kan ik gerust in jeans afkomen, maar toch... Zo'n mooi mantelpak is altijd mooi meegenomen. Én zo heb ik de kans om eens uit te proberen hoe het nu eigenlijk juist zit met mijn naaiskills. Want tegenwoordig heb ik nog amper de instructies voor mijn jurken nodig om het ineen te kunnen steken. Ook het aanpassen lukt me al veel beter (ook dankzij die geweldige paspop). Ik zeg het, dit weekend denk ik dat ik een nieuw kleedje heb om aan jullie voor te stellen.

Maar soit, genoeg over mijn huidig naaiwerk, terug naar de patronen. Want ik heb er echt veel nieuwe! Ik denk dat het het handigste is dat ik ze eens in een apparte post opsom, want mensenlief. 21 zijn het er! Ja, online aankopen kunnen doen zet een heel nieuwe wereld voor je open! Nu kan ik eindelijk patronen vanuit de VS bestellen. Patronen die je hier over het algemeen niet vind en als je ze wel vind, waar je veel te veel voor moet betalen! Kijk dus zeker uit naar de volgende post, een van de komende dagen, waarin al mijn nieuwste patronen op een rij worden gezet!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget