vrijdag 30 maart 2012

Interessante links: 30 maart 2012

English version

Het is weer een tijdje geleden dat ik nog interessante links heb gepost. De laatste tijd ben ik weer veel aan het rondneuzen geweest op het www. Vintage is mijn ding en hoewel ik al verschillende vintage-inspired jurken in mijn bezit heb, heb ik geen enkele onderrok. Die onderrokken zijn meestal heel voluminous, een beetje té naar mijn smaak. Toen ik dus deze tutorial tegen kwam van Gertie, leek het me een kei goed idee om er zelf ook een te maken! In tegenstelling tot de grote, volumineuze onderrokken, geeft deze je wat volume zonder dat en ineens een paar kilo's fictief bijkomen. Althans, dat dénk ik dat het zal doen. Binnenkort neem ik de proef op de som, want al te moeilijk lijkt het me ook niet! Let wel: deze tutorial is in het engels.

De tweede link die jullie zeker eens moeten bekijken, is die van What I Wore. Trench Coats doen het goed in elk seizoen, maar zeker de tussenseizoenen zijn altijd een hit. Meestal heeft zo'n Trench Coat echter maar 1 kleur en kan hij er al snel alledaags uitzien. Check snel de tutorial van deze 'madame' om contrasterende randen aan je nieuwe Trench Coat te naaien! Helemaal niet moeilijk, maar wel tijdrovend! Ideaal om voor de tv ofzo te doen. Ook deze tutorial is in het engels, maar met een beetje naaikennis begrijp je direct wat de bedoeling is aan de hand van de foto's.

Heb je een oude sous-pull/t-shirt liggen? Dan moet je zeker en vast deze tutorial eens proberen! Geef je oude t-shirt met lange mouwen of sous-pull een nieuw leven als trendy t-shirt met toffe mouwen. Of rep je naar de winkel voor een goedkoop exemplaar dat je helemaal kan omtoveren!

Hoe het met jullie zit, weet ik niet, maar momenteel ben ik bezig met wat extra op mijn gewicht te letten. Gewoon om die winterkilo's kwijt te raken en er met de zomermaanden weer op mijn best uit te zien! Dat wil spijtig genoeg ook wel zeggen dat de jeans die ik van de winter aanschafte. Een broekspijp inkorten kan ik wel, maar tot zover gaan mijn skills wat het innemen van broeken betreft. Gelukkig heeft Grosgrain een duidelijke tutorial gemaakt. Weer engels, maar laat dat je zeker niet tegenhouden!

Het beste heb ik voor het laatste bewaard! Knoopsgaten maken is een ware kwelling! Ik probeerde het altijd volledig handmatig: korte steek, lange steek, korte steek, lange steek. Het lukte me echter niet om de knoopsgaten even groot te maken en soms zat er tussen de twee korte steken te weinig (of juist te veel) plaats om een knop erdoor te krijgen. Een regelrechte ramp dus! Als autodidact is het niet altijd even handig om zo'n dingen te weten te komen. Ge-luk-kig bestaat het internet nog. Gisteren kwam ik deze fantastische tutorial tegen van Grosgrain. Een ware openbaring, echt waar! Van zodra ik zag dat haar naaimachine een hendeltje had voor de knoopsgaten, ben ik direct mijn naaimachine gaan inspecteren. Guess what? Mijne heeft dat ook! Een hendeltje dat ik al bijna 2 jaar gewoon niet heb gezien, waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde! Van nu af aan zullen die knoopsgaten geen enkel probleem meer zijn! Ik zie het al zo voor mij: geen mislukte projecten meer omdat de knoopsgaten maar niet lukten (frustraties!)! Hemels gewoon!



Source

Source

Source

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget