zondag 25 maart 2012

Afgewerkt project: Het Dublin-golfje

English version

Voordat ik begin, is het misschien handig van jullie eerst een woordje uitleg te geven. Twee weken geleden is mijn wederhelft een weekje naar Dublin geweest met een maat van hem. Alleen 'achterblijven' (al is het maar voor een week) vind ik nooit leuk. Maar als dat betekend dat ik op het einde van de rit een vintage stukje geschiedenis rijker ben, maak ik al wat minder bezwaar!

Gelukkig heb ik er op tijd aan gedacht van een voor- en nafoto te maken. Het is de allereerste keer dat ik een kledingstuk inneem en dan al direct een gebreid exemplaar! Maar wel een mooi exemplaar! Terwijl ik bezig was met de aanpassingen, zag ik dat het golfje al een paar bijgewerkte stukjes had, vooral aan de zij- en armnaden. Mijn wederhelft was duidelijk niet de enige die het de moeite waard vond! Het enige 'nadeel' is wel dat het een échte wollen golf is. En wol, tjah, dat is nu iets waar ik niet echt tegen kan. Echt super spijtig! Toegegeven, momenteel heb ik het aan en het jeukt helemaal niet zo hard als op het moment dat ik ermee aan het naaien was. Misschien dat het nog moet komen, we zullen zien.

In elk geval heb ik eerst de neep ter hoogte van de borst véééééééél groter moeten maken. Als hij eerst maar een centimeter of 3/4 was, dan is hij nu zeker een 10 cm. Toen ik in oorsprong de taille innam, merkte ik dat ik zo'n lelijke ophoping van stof vlak onder mijn oksel had. Echt neit te doen. Hup, alle draadjes er terug uit - en dat duurt uren bij een gebreide stof tegenover een gewoven stof - en de nepen erin. Daarna kon ik terug tailleren. Het resultaat vind ik helemaal niet slecht, zeker niet voor mijn allereerste keer. En eigenlijk viel het heel goed mee qua tijd. Wat vinden jullie van het resultaat?

Boven: Voor
Onder: Na




2 opmerkingen:

  1. Wauw Inge !! Super mooi!
    Zo ééntje wil ik ook wel bij je bestellen ;)
    Dikke zoen,

    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Caroline

      Bedankt :D Al vrees ik dat het een one-of-a-kind is, maar als je iets gelijkaardigs vind dat ik moet aanpassen, geef je maar een gil!

      Verwijderen

Er is een fout opgetreden in dit gadget