zondag 26 februari 2012

Nieuwe moed

5 Lange maanden. Zolang is het geleden dat ik hier nog iets postte. Bijna evenmatig heb ik niets genaaid. Omzomen van broeken en ritsen vervangen tellen niet mee. Nee, naaien als in nieuwe kledij toveren uit een lap stof. Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar dat is dezelfde periode als waarin mijn wederhelft op missie is geweest. 5 lange maanden waarin mijn familie mijn slechtere humeur heeft moeten verdragen. Want zelfs met al geweldige uitvindingen van tegenwoordig (zoals Skype en email)was ik niet te genieten. Ook dat heeft de naaimachine ondervonden! Geduldig ben ik sowieso al niet, maar de laatste paar maanden was het nog erger met me gesteld. Met als resultaat dat ik mijn lieve naaimachine al sinds oktober vorig jaar links heb laten liggen. Mijn ventje is sinds vorige week EINDELIJK terug en het is te merken! Nieuwe patronen besteld en ontvangen, nieuwe projecten die eindelijk worden begonnen en oude die worden afgewerkt. Een van die nieuwe projecten is een jurk om te dragen met de trouw van een van mijn beste vriendinnen, deze zomer. Gisteren de patronen ontvangen, vandaag al begonnen met een goed exemplaar. De proef is al af en het goede bovenstuk steekt al ineen! Het is nog wel niet in de stof voor de trouw, maar ik dacht eerst een alledaags jurkje te maken. De effectieve jurk voor van de zomer zal ik pas begin deze zomer maken. De reden daarvoor is vooral omdat ik van zon ben tegen dan nog een paar kilo kwijt te raken. Na de 3,5 kilo die ik de voorbije 4 maanden ben kwijt geraakt, staan de nog zeker 3 in de rij om te volgen. En ja, het zou een beetje dom zijn om nu een chique jurk te maken die nu wel past, maar over een paar maanden misschien te groot is. In elk geval, hier hebben jullie een foto van mijn nieuwste project. Ik verwacht dat de week nog niet voorbij zal zijn wanneer ik de laatste hand aan deze jurk leg!


PS: Vergeef me de 'crappy' kwaliteit van de foto, maar de kodak is stuk en deze foto is met de Ipod genomen (wat een geweldig stukje vernuft is me dat toch!)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget