maandag 10 oktober 2011

De jas 1

De eerste proef staat op het punt geknipt te worden. Uiteindelijk is het op de valreep toch nog een ander patroon geworden. Een Burda-patroon kaapte de eer van mijn eerste jas-patroon ooit weg van het Butterick-patroon. Dit omdat ik de pasvorm van het Burda-patroon mooier vond dan die van het Butterick-patroon. Ook de kraag kwam me beter uit op dit patroon.

Tot hiertoe heb ik nog niet veel aangepast. De eerste 'pasbeurt' (voor zover je papier tegen je lichaam houden een pasbeurt kan noemen) vertelde alleen dat de onderkant van de mouwen wat ingekort moest worden. De andere euvels kom ik ongetwijfeld nog tegen met de eerste proef.

Ik hoop echt dat het patroon niet te veel aanpassingen nodig heeft en dat het uiteindelijke resultaat mooi en draagbaar is. Want met al die regen van het voorbije weekend lijkt het erop dat ik dringend een nieuwe lange jas nodig zal hebben. En aangezien de winkels tot hiertoe maar heel povertjes voorzien van mooie (leren) jassen, heb ik uiteindelijk maar besloten er zelf eentje te maken.

Burda View C (lange jas zonder bont)
Butterick View B (Lange jas)

2 opmerkingen:

  1. hallo! ik was aan het googelen op lady lewenstein en zo kwam ik op jou site terecht!
    Superleuk blog heb je zeg! Ik ben alvast volger geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, super leuk dat je lid bent geworden. Momenteel is het een beetje rustig, maar binnenkort komen er weer een heel deel berichtjes bij!

    Trouwens, de Lady Lewenstein is echt een aanrader! Sinds ik hebm heb, kan ik niet meer zonder!

    BeantwoordenVerwijderen

Er is een fout opgetreden in dit gadget