donderdag 22 september 2011

Vooruitgang

Langzaam maar zeker vordert mijn breiproject. Normaal gezien heb ik hem volgende week klaar, en kan ik er eindelijk foto's van posten. Ondertussen liggen er al een aantal andere naaiprojecten ongeduldig op mij te wachten. Zo is er eerst een laptop-sleeve die op en neer springt van ongeduld. Daarna komt de laptopzak die nog wat meer geduld heeft. En uiteindelijk zal ik me wagen aan mijn allereerste jas!
 
Het enige probleem met de jas is dat ik niet weet hoe ik de proef-versie moet maken! Kan dat uit gewone katoenenstof die ik altijd gebruik als proef-stof (goedkope stof van €1 à €2/m) of moet ik echt zien dat ik hem al meteen opvul? De stof heeft geen patroon, dus daar moet ik al niet op letten. Wel zit er watting en een binnenvoering in. De buitenstof is een dikgewoven katoenen stof (ik kan niet tegen wol, ironisch he, omdat ik zo graag brei :P), dan een laag sew-in-watting en de gladde, dunne binnenvoering. Omdat het een winterjas wordt, moet ik er een dikke trui in kunnen aandoen. En hoewel het patroon zonder kap is, zou ik die misschien (een volgende keer) met kap willen maken.
 
Hieronder is in elk geval een afbeelding van het patroon (B5515), om jullie een idee te geven. Het is de lange jas die ik heb uitgekozen.
 
 
 
Heeft iemand een tip hoe ik aan mijn proefmodel moet beginnen en waar ik op moet letten? Of hoe ik er (gemakkelijk) een kap aan kan naaien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget