donderdag 8 september 2011

Koud weer en knusse warmte

De zomer zou nog lang niet voorbij mogen zijn. Toch merken we allemaal dat het warme seizoen ons nu al verlaten heeft en ons overlaat aan de grillen van de herfst. Tot vorige week heb ik koppig verder gewerkt aan een jurkje (foto's binnenkort). Toch is het de voorbije week echt veel te koud geweest om mijn nieuwste aanwinst te kunnen dragen.
Na mijn fiasco met een hemdje (zo'n mooie stof, op het einde helemaal verknoeid door de knoopsgaten) heb ik besloten dat ik het naaien heel even ga laten. Toch wat betreft jurken en blouses.

In de plaats daarvan nemen we een andere hobby terug op: breien. Gezellig in de warmte terwijl je naar een film kijkt (voor de makkelijke patronen). Twéé vliegen in één klap! Je kunt tegelijkertijd op de hoogte blijven van je favoriete tv-serie en binnen de kortste keren heb je er een mooie, nieuwe trui bij. Het enige nadeel: breien komt mij altijd duurder uit in materiaal (wol) dan naaien.

Maar niet getreurd, de naaimachine wordt zeker niet verwaarloosd. Zo moet ik een nieuwe handtas maken. Een paar dagen geleden deed ik mijn andere handtas dicht en hopla! Ineens had ik de rits zelf vast! Gelukkig was dat een van mijn probeer-handtassen en wist ik dat dit vroeg of laat zou gebeuren. De afwerking was namelijk niet het-je-dat. Nu kunnen we daar dus verandering in brengen! En ook al is het rokjesseizoen voorbij, er staan nog andere projecten op het programme (na de gebreide trui). Zo zal ik me zeker terug aan het hemdjes-avontuur wagen, evenals naaien met stretchstoffen. En wie weet voel ik me wel klaar om eindelijk eens aan een broek te beginnen!

In elk geval, de trui die ik nu aan het maken ben, heb ik al eens gemaakt. Alleen heb ik de vorige versie (mijn mooie paarse trui) laten krimpen. Van droogtrommel veranderen is niet handig, zeker niet als de nieuwste niet over dezelfde functies beschikt, want dan heb je ineens twee truien die gekrompen zijn. Al je harde werk (toch een klein beetje) voor niets. Om jullie een idee te geven; dit is de vorige versie:

Versie 1 - Paars


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget