donderdag 18 augustus 2011

Over paspoppen, naaimachines en meer

Al een paar maand ben ik naarstig op zoek geweest naar een goede paspop. Een dik half jaar geleden viel mijn oog op deze paspop. Meteen was ik verkocht! Ik moest en zou hem hebben! Alleen... toendertijd had ik er het geld nog niet voor. Op zoek naar eentje in afslag, stuitte ik op een mevrouw die de hare weg deed voor minder dan de helft van de oorspronkelijke prijs. Yes! dacht ik in mezelf. Helaas, ik was te laat. De paspop was net die dag verkocht aan iemand anders.
Ondertussen zijn we een paar maanden verder en zoals jullie allemaal wel weten werk ik nu. Werken brengt gelukkig geld in het laatje. Geld dat we kunnen sparen maar ook dat we kunnen uitgeven. Deze week kon ik de verleiding niet weerstaan en eergisteren kocht ik deze paspop dan ook bij een online-winkel waar ik zeker content van ben. Vandaag heb ik hem opgesteld en getuned zodat hij (bijna) perfect is!

Met een van mijn nog te showen jurken

De getunede versie met extra oomph!, al mag het nog meer zijn.
Iemand een beter idee?


Vorige week kon ik op diezelfde site de verleiding niet weerstaan als ik deze overlock aan een prikje zag staan. Net als de paspop steekt ook deze overlock al maanden mijn ogen uit.  Eigenlijk was ik niet van zin nu al een overlock te kopen. Een naaimachine moest eerst komen, vond ik. Maar ach, ik zou geen vrouw zijn als ik mijn koopgrillen niet had natuurlijk! En zeg nu zelf, hoe kun je beter aan je grillen toegeven dan met zo'n beauty?

Hoewel jullie al meer als een maand niets meer van mij hebben gehoord - ondanks als mijn pogingen om toch maar consequent te bloggen - heb ik absoluut niet stil gezeten! Naast een aantal mislukte projectjes (tjah, die overlock MOEST ik toch meteen uittesten zeker? Kan ik eraan doen dat die stof ineens dubbel zat), zijn er zeker ook een aantal andere projecten tot een goed einde gekomen. Een dezer dagen komen daar zeker foto's van!

Ook op structureel vlak heb ik niet stil gezeten. Tot voor kort naaide ik altijd in mijn kamer en moest ik iedere keer alles afbreken en terug opzetten. Iedere keer als ik iets wilde strijken moest ik alles uit de weg zetten. Die tijd is gelukkig voorbij! Vlak naast mijn kamer is er nog een kamer dat eigenlijk meer een rommelkot is. Al onze spullen die we zeker nog nodig hebben, maar momenteel niet (kunnen) gebruiken, staan daar netjes in opgesteld.
Omdat ik nu sinds vorige week dus een geweldig nieuw machine heb, kon ik deze zeker niet kapot laten gaan omdat ik het altijd moet verhuizen! en dus kapte ik een knoop door en besloot een deel van de 'rommelkamer' in te palmen als mijn 'naaikamer'. Helaas zullen jullie hier geen foto's van te zien krijgen omdat het gewoonweg veeeeeeeeeel te rommelig is!

1 opmerking:

  1. Kan je de pop geen bh in de juiste maat aandoen en die opvullen?

    BeantwoordenVerwijderen

Er is een fout opgetreden in dit gadget