woensdag 15 juni 2011

Wednesday Fever 2

Voordat ik begin met deze Wednesday Fever, wil ik allereerst zeggen dat het me spijt dat ik vorige week niets online heb gezet. Dit komt omdat ik het druk heb gehad. Deze week echter is het vriendje twee weken lang op oefening, inclusief het weekend. Tijd genoeg dus!

Vandaag ga ik het over een van mijn favoriete patronen hebben: New Look 6557. Liefde op het eerste gezicht, ik zweer het je! En het ideale stofje had ik indertijd ook al gevonden. Ondertussen is het alweer een jaar geleden dat ik deze jurk maakte (mensen, wat vliegt die tijd). Het was het eerste echte jurkje dat van onder mijn naaimachine tevoorschijn kwam!
Op zich is het ook niet moeilijk om te maken. Alleen heb ik wel wat veranderingen moeten aanbrengen. De maten die op de tabel stonden, strookten niet met het uiteindelijke resultaat. Eerst was het te groot, en na een aanpassing te klein (natuurlijk). Ook de buste heb ik moeten veranderen, hoewel dat eerder aan mijn bouw ligt dan aan het patroon.

De instructies waren heel duidelijk en het is zeker een patroon dat ik zou aanraden. Let wel op, als je een beginnende naaister bent en niet veel van patronen aanpassen weet (zoals ik indertijd), haal er dan zeker een meer ervaren persoon bij voor de aanpassingen. Ik heb toen maar met een half oor geluisterd en dat is uiteindelijk ook te zien. Binnenkort maak ik de jurk opnieuw, maar deze keer pas ik het fatsoenlijk aan!

Oh ja, en nog een grote verandering die ik heb aangebracht: omdat mijn stof te doorzichtig was, heb ik heel de jurk gevoerd. Dit is perfect mogelijk om te doen, ook al staan deze instructies er niet bij.  Idealiter maak je de voeringrok dan vast aan de rok voordat je de bovenkant aan de rok vastnaait.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget