zaterdag 18 juni 2011

Smashin' Saturday 2

Twee hele weken alleen... Nu ja, alleen. Ik ben thuis en  ben omringt door mensen. Maar mijn wederhelft is twee volle weken, incl. weekend, weg op oefening. Twee volledige weken! Hoe ga ik dat ooit uithouden?! Weggaan kan niet, want de meeste van mijn vrienden en vriendinnen hebben momenteel nog examens. Dus moet ik in het weekend thuis zitten en mij vervelen. Wat mis ik mijn ventje toch, ook al heb ik hem eergisteren nog gezien!

Maar genoeg melancholie voor deze post! Uiteindelijk is dat wat je kunt verwachten als je samen bent met een militair. Het hoort er nu eenmaal bij. Naast het feit dat ik deze week en volgende week dus niet veel om handen heb, ben ik vollop bezig met solliciteren. Momenteel zijn er twee bedrijven waarbij ik heel graag zou willen werken. Het ene bedrijf is een groot sociaal secretariaat en het ander bedrijf is een kappersketen. Zelf ben ik natuurlijk geen kapster. Ik ben op zoek naar een job in de Payroll of op een Personeelsdienst. Nu zit ik een beetje met een dilemma, als ik van beide bedrijven een positief antwoord krijg: welke van de twee moet ik in 's hemelsnaam kiezen?

Het sociaal secretariaat geeft naar de toekomst toe veel mogelijkheden, maar het is niet echt een job voor een starter. Waar ik vooral schrik voor heb, is dat ik in alle informatie zal verdrinken. Zeker als ik die op korte tijd moet verwerken!
Het kappersbedrijf is dan weer rustiger qua info. De sfeer is er geweldig en op het gesprek had ik direct een klik met de collega's. En dat laatste is toch iets wat ik persoonlijk belangrijk vind en dat ik niet had bij het sociaal secretariaat. Toch hebben ze alletwee hun voor- en nadelen. Wat een dilemma. Nu ja, eerst zien dat of ik zo'n luxeprobleem wel zal hebben!

Verder heb ik deze week voor de eerste keer Chili gemaakt hier thuis. Bij mijn schoonfamilie heb ik het al verschillende keren gemaakt en ik vind het echt super lekker. Spijtig genoeg was het hier een beetje een flop. Ik vond het wel lekker, maar de rest van het gezin is er duidelijk niet zo zot van. Gelukkig vonden ze de andere gerechten zoals Koteletten in Ajuinsaus wél heel lekker. Kwestie van vooral mijn broers wat meer diversiteit te laten eten. Want, mensen, wat zijn die kieskeurig! Niet dat we thuis geen variatie krijgen, maar je kent dat wel. Uiteindelijk komen alleen de dingen op tafel die bij iedereen heel goed in de smaak vallen en op d'n duur is dat een beetje eentonig, ook al eet je elke dag iets anders. Dus, als mijn ouders een nachtdienst hebben (als ambulancier), dan moet ik het eten maken en zie ik mijn kans schoon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget