woensdag 16 februari 2011

Handige links

Als je regelmatig op het internet surft, kom je veel verschillende tips tegen over eenzelfde onderwerp. Neem nu bijvoorbeeld een blinde rits naaien. Daar ben ik al verschillende filmpjes/uitleg, ... voor gevonden. Toch wil dit niet zeggen dat de ene slechter is dan de andere. In tegendeel. Je kunt al deze tips gebruiken voor verschillende ritsen. Wil je bijvoorbeeld dat je stiksels absoluut niet te zien zijn aan de voorkant van de stof? Dan moet je zeker hier eens gaan kijken.

Ook iets handigs voor jurken met een zwaarder rok-gedeelte: de Waist Stay. Deze zorgt ervoor dat het gewicht van de rok op je heupen ligt en niet op de schouders. Zo blijft heel het model mooi hangen zonder de bovenkant in een rare manier naar beneden te trekken. De eerste keer dat ik deze techniek tegen kwam, was bij Adventures in Dressmaking. Ik was nieuwsgierig naar het nut van zo'n band. Na wat rondneuzen op het internet ben ik er dus achter gekomen. Persoonlijk lijkt me dit wel een tip om zeker te onthouden! Als je op deze pagina helemaal naar onderen scrollt, dan vind je de uitleg over het gebruik en hoe te maken daar. Ook op deze Flickr-pool staat een handige foto hierover. Wil je het eindresultaat zien? Ga dan snel nar een andere blogmadame die supermooie dingen creƫert!

Misschien hebben jullie deze engelse naaiterm ook al tegengekomen bij je engelse patronen: Understitching. De nederlandse term ken ik niet, ook omdat ik geen naaischool volg en dus autodidact ben. Understitching gebruik je bij een voering om te voorkomen dat die langst boven komt piepen. Eigenlijk maak je de voering 'zwaarder', zou je kunnen zeggen. Sewaholic heeft hier een heel duidelijke tutorial over gemaakt. Je moet de engelse naaitermen wel een beetje kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget