dinsdag 1 februari 2011

Frustraties en Creaties

Het jurkje zit strop. Allemaal door de mouwen. FRUSTRATIE! Heel het patroon sluit mooi aan, alleen de mouwen niet. Daar klopt iets niet mee. Dus, met goede moed ga ik van 0 terug beginnen, vanaf de laatste aanpassingen aan het patroon. De foutjes worden eruit gehaald en aan de mouwen ga ik (nu ja, mijn mama dus) wat sleutelen. Zo krijgen we het uiteindelijk allemaal mooi passend.
Het zijn echt alleen die stomme mouwen die moeilijk doen. Daardoor raakt het jurkje maar niet af en dat zorgt er dan weer voor dat ik met momenten zin heb om alles door het raam te gooien. Een geduldige naaister ben ik absoluut niet!

MAAR!
Gelukkig voor jullie vier ik die frustraties bot door op het internet allerlei info en tips op te zoeken voor beginnende naaisters. Zo stuitte ik op deze 'site'. Als je je af vraagt hoe je in 's hemelsnaam zo'n rits met lap (voor bv in een broek) naait, daar vind je een gedetailleerde beschrijving mét duidelijke animatie hoe je het moet doen. Hetzelfde geldt voor zakken, mouwen & manchetten, figuurlijnen, ... Kortom: alles wat je als beginnende naaister al half weet - of helemaal niet - maar die je toch goed moet kunnen, wil je je creatie mooi afwerken.

Over mooi afwerken gesproken, vandaag heb ik nog een compliment gekregen over een van mijn Amy Butler-hemdjes. Dàt zijn pas makkelijke patronen! Duidelijke uitleg en al. Natuurlijk wel in het engels.
Voor diegenen die engelse uitleg voor naaipatronen niet gewend zijn, kijk snel hier even. Je vindt er een woordenlijst van alle termen die je je maar kunt bedenken. Zeker een kijkje waard! Of misschien slaag je hem wel op in je favorieten, zodat je er snel bij kunt :D

Ondertussen ben ik ook nog vollop een lijstje aan het samenstellen over de verschillende soorten stoffen en waarvoor je ze het beste kan gebruiken. Zodra ik er genoeg - of de meest courante - heb gevonden, verschijnen ze op de blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget