dinsdag 11 januari 2011

Leuke Links

Zoals jullie misschien al hebben gemerkt, heb ik al mijn links wat opgefrist. Zowel de 'Handige Links'-pagina al 'Retro-patronen' hebben een aantal veranderingen gezien. Daarom dacht ik dat het misschien handig was om jullie een paar van mijn leukste linken wat uit de doeken te doen. Waarom ik het zo leuk vind, waarom het tussen het lijstje staat. De meeste zijn wel engels vrees ik. Maar mocht je geïnteresseerd zijn, ik vertaal met alle plezier voor je!

Om te starten gaan we een kijkje nemen bij Made. Zij maakte voor zichzelf deze superleuke cirkelrok. Een patroontje dat al verschillende keren opnieuw is gemaakt en uitgevonden. Het leuke eraan is dat het simpel is en dus makkelijk te maken. Waarom juist deze van de drie? Omdat ze het met een fleurige elastiek doet. Zeg nu zelf, die willen jullie toch ook allemaal!
Vind je de cirkelrok niet echt bij je figuur passen of gewoon niet mooi? Dan moet je het Zwierig Rokje van La Fille Hella eens proberen. Ook ZEKER een aanrader!

Het is altijd leuk om je eigen stempel op je creatie achter te laten. Met onuitwisbare inkt en deze handleiding kan je dat letterlijk doen! Je moet dan wel even wat inkopen doen, maar uiteindelijk heb je wel je eigen stempel die nog altijd goedkoper is dan ze zelf ergens te laten maken. Het enige nadeel (voor mij toch) is dat ik momenteel nog geen winkel heb gevonden die de dingen verkoopt. Een heuse zoektocht naar die 'mesjes'. (Edit: blijkbaar kun je ze in de Schleiper vinden. Dank je voor de tip Fo!)
Een andere mogelijkheid is om je eigen labels te maken. Met speciaal printpapier (kan je o.a. vinden in HEMA) en biais-lint maak je in no-time je eigen unieke labels!

Een ander leuk projectje is om je spiegel of eender welk glazen oppervlak zelf te bewerken en te versieren. Blijkbaar heb je er niet veel voor nodig: (zelfklevend) papier, cuttermesje, stempel, verfborstel, spons én (het addertje) een speciaal product genaamd: Etching Cream. Of het hier bij ons te verkrijgen is, weet ik nog niet. Maar het is zeker een van de dingen die ik ga uitzoeken!

Om uiteindelijk terug bij het naaigedeelte (waar de blog over gaat) terug te komen, heb ik voor u mijn beste, leukste en tot hier toe meest gebruikte patroon achter gehouden. Ondertussen zullen jullie het wel al kennen: De Tatanne-tas van De Zuster Van! Zo'n mooie handtas en eigenlijk helemaal niet zo verschrikkelijk moeilijk om te maken! Met die van mij scoor ik geregeld complimentjes. Dan willen ze weten waar ik die heb gekocht waarop ik - zo trots als een pauw- antwoord dat ik hem zelf heb gemaakt en dus niet te verkrijgen is! Een super gevoel is dat!

4 opmerkingen:

  1. Ik heb mesjes om stempels te maken gevonden bij 'schleiper'. Die winkel heb je denk ik zowel in A'pen als in Gent. Ook al mijn ander materiaal om stempels te maken vond ik daar. Succes met de zoektocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh! Super. Merci voor de tip! Daar moet ik een van de dagen dus zeker een keertje gaan kijken. Weet je toevallig nog hoeveel ze hebben gekost?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie het nu pas. Dat was eigenlijk echt niet duur. De mesjes kosten het meeste, ik denk een euro of 8. Ik koop de 'gommetjes' per stuk. Die liggen naast de mesjes en je hebt een hoop keuze. Ik denk dat ze naar gelang hoe groot ze zijn tussen de 0,60 en 3 euro kosten. Hopelijk vind je ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Fo: kheb ze ondertussen gevonden en ook via internet gekocht :D Dat setje mesjes was idd ongeveer 8€. Gommetjes heb ik niet gekocht(toch niet online) omdat ik tijdens mijn zoektocht op ander materiaal stootte dat ook voor dat doel diende. 10 zelfklevende schijfjes (ze zijn immers rond) voor €1,60. Al zal ik die gommetjes de volgende keren wsl wel gebruiken. Maar kvond het gewoon te leuk om te laten liggen :D

    BeantwoordenVerwijderen

Er is een fout opgetreden in dit gadget