zaterdag 18 december 2010

Kerstjurk

Het kerstjurkje is af! Het is gewoon super snel gegaan, niet normaal. Maandag ben ik begonnen aan het proefmodel. Dat was bovenaan een beetje te groot, de frons was wat te veel (we willen niet op een zak patatten trekken) en de rok een beetje te lang. Dus heb ik wat centimeters van de rok gedaan, zowel in lengte als in breedte (voor de frons).  Ook heb ik de zakken weggelaten. Weer uit schrik dat het dan te veel zou ploffen en ik er als een patattenzak uit zou zien. En dat is dus zeker niet de bedoeling!

Het bovendeel heb ik ook aangepast. Het resultaat: mijn beste jurkje ooit! Misschien heeft het ook geholpen dat ik deze keer wel aan ons mama om feedback heb gevraagd. Zo is de rits bijvoorbeeld nog nooit zo goed gelukt. Je kan hem helemaal niet zien, al heb ik op sommige plekken wel wat veel stof dat naar de overkant neigt. Maar al met al valt dat nog heel goed mee. Wat vinden jullie ervan?

Ik heb voor een donkerrode taft-stof gekozen. Valse dikke zijde, om het zo maar te noemen. Zo komt het feestelijk over en rood is een van men lievelingskleuren. Daarnaast past het ook nog eens goed bij de kerstsfeer!

En ja hoor, ik ben helemaal klaar voor de aanstormende feestjes! Nu nog de kerstcadeau'tjes fabriceren en dan vliegen we erin. Wat hebben jullie allemaal gepland tijdens deze feestdagen? Blijven jullie lekker thuis? Of gaan jullie naar familie om het daar te vieren, of misschien wel gewoon met vrienden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget